Compania suedeză Einride, care a dezvoltat un camion electric autonom, primește 100 de milioane de dolari americani de la EQT Ventures și alți investitori. Infuzia de capital este destinată să inaugureze o nouă fază de creștere pentru Einride.
Einride a fost fondată în Suedia în 2016 și dezvoltă și operează un nou ecosistem de transport de marfă care utilizează doar camioane electrice și software-ul corespunzător de gestionare a flotei și a încărcării. În Europa, compania lucrează deja cu companii precum Rewe , Kaufland, Carlsberg și PepsiCo , dar până acum a folosit camioane electrice convenționale de la producători precum Daimler Truck și Scania.
Compania este activă și în Statele Unite și Emiratele Arabe Unite. De exemplu, a lansat anul acesta o soluție de transport de marfă electric pentru operatorul portuar DP World în portul Jebel Ali din Dubai .
Cu toate acestea, obiectivul principal al Einride este de a gestiona transportul greu nu doar complet electric, ci și autonom. În acest scop, Einride a dezvăluit în 2022 camionul său electric autonom Gen 2 Rigid Large, care a fost recent redenumit eBot. Vehiculul nu are cabină de șofer și, prin urmare, nu are volan, pedală de accelerație sau frână.
Einride susține transportul autonom
Investitorii Einride susțin cu tărie viziunea transportului autonom de mărfuri grele: „Credem că Einride construiește cel mai complet și orientat spre viitor ecosistem de transport de marfă de pe piață în prezent”, spune Ted Persson, partener la EQT Ventures. „Tehnologia nordică are obiceiul de a fi subestimată, până când reorganizează în liniște o întreagă industrie.” La fel ca Einride, EQT Ventures are sediul în Suedia.
Conform Bloomberg , noua rundă de investiții a evaluat compania la peste 1 miliard de dolari americani pentru prima dată, ceea ce o face una dintre „unicorni”. Conform acestui raport al agenției, Einride are în vedere și o ofertă publică inițială în Statele Unite.
Creștere cu tehnologia autonomă de transport de mărfuri
„Sunt entuziasmată și mândră de încrederea continuă pe care investitorii noștri au acordat-o nouă”, a declarat Roozbeh Charli, CEO al Einride. „Această finanțare ne permite să creștem odată cu baza noastră de clienți și să accelerăm implementarea tehnologiei noastre autonome de transport de marfă. Este un semnal puternic de încredere atât în echipa noastră, cât și în poziția noastră unică pe piață.”
Einride a apărut în știri de mai multe ori în ultimele săptămâni și luni, de exemplu, cu o demonstrație a camionului său electric autonom dezvoltat de companie pe drumurile publice din portul Anvers-Bruges și cu prima trecere a frontierei cu acest vehicul autonom între Suedia și Norvegia.
Comentați?