eActros 600
Home Camioane eActros 600 continuă să câștige teren în Europa
CamioaneNoutati

eActros 600 continuă să câștige teren în Europa

103

Mercedes-Benz eActros 600, model electric cu baterie, continuă să câștige teren în Europa. Din Germania în Norvegia, Italia, din Franța în România – în ultimele luni, modelul emblematic electric al Mercedes-Benz Trucks a fost livrat clienților din peste 15 țări europene.

eActros 600 este utilizat într-o varietate de aplicații de transport logistic – de la transportul clasic pe distanțe lungi până la sarcini speciale solicitante. În al doilea trimestru al anului 2025, Mercedes-Benz Trucks a asigurat poziția de top în segmentul vehiculelor grele cu emisii zero din Europa.

Exemplu din Germania: Logistik Schmitt

Furnizorul de servicii de transport și logistică contractuală Logistik Schmitt se bazează de mai mulți ani pe camioanele electrice cu baterii de la Mercedes-Benz Trucks și testează intensiv prototipuri și vehicule pre-serie de la producător. În iulie, compania a primit primele cinci dintr-un total de 23 de camioane eActros 600, extinzându-și astfel operațiunile de transport electrificat la transportul internațional pe distanțe lungi.

Exemplu din Olanda: Simon Loos

În iulie, expeditorul de mărfuri Simon Loos Logistik a început să opereze primele sale două camioane eActros 600, care acum aprovizionează lanțul de magazine de discount Lidl din Olanda. Simon Loos a folosit anterior camioane eActros 300 pe rute de până la 300 de kilometri. Cu noul eActros 600, gama de aplicații a fost acum extinsă la distanțe de până la 500 de kilometri, inclusiv pentru prima dată transportul pe distanțe lungi.

Exemplu din Belgia: Milktrans

Compania de logistică VM-Milktrans și compania-soră Sovedo Logistics au primit în Belgia, în iulie, primele două dintr-un total de șase Mercedes-Benz eActros 600. Grupul activ în logistica colectării laptelui este primul client din Belgia care utilizează nava emblematică electrică a Mercedes-Benz Trucks.

Exemplu din Austria: Friedl

Compania de familie Friedl, specializată în soluții de transport naționale și internaționale cu temperatură controlată, a primit în iulie primul său eActros 600 complet electric, care este acum utilizat pentru transportul pe distanțe lungi. Afacerea de familie este cunoscută pentru spiritul său inovator – și era deja pe drumuri cu noul camion electric de la Mercedes-Benz Trucks în faza de testare.

Exemplu din Franța: TRANSPORTS DEROCQ

TRANSPORTS DEROCQ din nordul Franței a transmis un semnal clar pentru viitor în iulie, odată cu lansarea primului său eActros 600. Compania de familie este specializată în transportul frigorific și intră într-o nouă fază a mobilității durabile cu camionul complet electric.

Exemplu din Regatul Unit: HIVED

HIVED, o companie tânără și în creștere rapidă de livrare de colete, și-a extins flota complet electrică în iulie cu două dintr-un total de nouă vehicule eActros 600. Camioanele sunt utilizate în rețeaua de transport cu rază medie de acțiune din Regatul Unit.

Exemplu din Elveția: Grupul Emmi

Grupul Emmi, compania lider în prelucrarea laptelui din Elveția, cu prezență internațională, a pus în funcțiune în iunie primul său eActros 600 complet electric.

Exemplu din Italia: BRIGO

BRIGO – Breathe New Energy, un pionier în transportul sustenabil, complet electric în Italia, și-a extins flota în iunie cu cinci camioane eActros de la Mercedes-Benz Trucks. Trei camioane eActros 600 și două camioane eActros 300 vor sprijini misiunea companiei de transport fără emisii în viitor. Predarea a avut loc la deschiderea primului centru de încărcare Milence din Italia – societatea mixtă dintre Daimler Truck, TRATON GROUP și Volvo Group, care și-a stabilit obiectivul de a înființa și opera 1.700 de puncte de încărcare publice de înaltă performanță în Europa până în 2027.

Despre eActros 600

Mercedes-Benz Trucks a sărbătorit lansarea în serie a modelului eActros 600 la sfârșitul lunii noiembrie a anului trecut la uzina Mercedes-Benz din Wörth. Livrările către clienți au început în decembrie 2024. Vehiculul emblematic electric de la Mercedes-Benz Trucks și-a dovedit deja capacitățile de mai multe ori în condiții reale: în cadrul utilizării de către clienți și în cadrul „eActros 600 European Testing Tour 2024”, o călătorie de dezvoltare complet electrică de 15.000 de kilometri prin 22 de țări, precum și în cadrul „European Testing Tour Winter 2025”, pe o distanță de aproximativ 6.500 de kilometri prin Europa de Nord, fiecare cu o masă totală totală combinată de 40 de tone.

În plus, camionul electric a fost votat „Camionul Internațional al Anului 2025”. Premiul este cel mai important premiu din industrie și este acordat anual de organizația International Truck of the Year (IToY), formată din 24 de jurnaliști specializați în vehicule comerciale din Europa.

Capacitatea mare a bateriei, de peste 600 de kilowați-oră – de unde și denumirea modelului 600 – și o nouă punte motrice electrică, deosebit de eficientă, dezvoltată intern, permit modelului eActros 600 să atingă o autonomie de 500 de kilometri fără încărcare intermediară. Această autonomie este atinsă în condiții foarte realiste și practice, cu o masă totală totală combinată de 40 de tone, care poate fi depășită semnificativ în funcție de stilul de condus și de traseu. eActros 600 va putea chiar să parcurgă peste 1.000 de kilometri pe zi. Încărcarea intermediară în timpul pauzelor legale ale șoferului face acest lucru posibil, cu condiția să fie disponibile opțiuni de încărcare.

eActros 600 are trei pachete de baterii, fiecare cu 207 kWh. Acestea oferă o capacitate totală instalată de 621 kWh. Bateriile se bazează pe tehnologia celulelor litiu-fier fosfat (LFP) și se caracterizează printr-o durată lungă de viață. Inginerii de dezvoltare de la Mercedes-Benz Trucks au proiectat eActros 600 pentru a îndeplini aceleași cerințe de durabilitate a vehiculelor și componentelor ca un Actros convențional comparabil, de mare tonaj, pentru curse lungi.

Aceasta înseamnă până la 1,2 milioane de kilometri parcurși în zece ani de funcționare. După această perioadă de utilizare, starea de funcționare a bateriei ar trebui să fie încă peste 80%. Spre deosebire de alte tehnologii de celule de baterie, peste 95% din capacitatea instalată poate fi utilizată și cu tehnologia LFP. Acest lucru facilitează o autonomie mai mare cu aceeași capacitate instalată a bateriei. Vehiculul este proiectat tehnic pentru o masă totală totală combinată de până la 44 de tone. Cu o semiremorcă standard, eActros 600 are o sarcină utilă de aproximativ 22 de tone în UE. Pot exista cazuri în care legislația națională permite sarcini utilă mai mari.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Lion's City E
AutobuzeNoutati

MAN deschide calea pentru asamblarea autobuzelor electrice în Azerbaidjan

MAN și Improtex Trucks & Buses au semnat un memorandum de înțelegere...

AutobuzeNoutati

IVECO BUS este lider în mobilitatea durabilă în Lazio

IVECO BUS, împreună cu dealerul Romana Diesel și compania Indcar, și ca...

Lyten
NoutatiTehnologie

Lyten, undă verde pentru achiziția Northvolt

Dezvoltatorul american de baterii Lyten a primit undă verde pentru a achiziționa...

AutobuzeCamioaneNoutatiTehnologie

MAN și ABB îmbunătățesc fiabilitatea sesiunilor de încărcare MCS

MAN Truck & Bus și ABB raportează progrese suplimentare în validarea sistemului...