IVECO anunță finalizarea cu succes a traseului său din Turul Europei, o călătorie importantă pe o distanță de aproximativ 5.000 de kilometri, cu un camion de mare tonaj alimentat cu bioGNL.
Această inițiativă evidențiază încă o dată rolul esențial al biometanului ca factor cheie în tranziția către un transport sustenabil și cu emisii reduse în întreaga Europă.
IVECO S-Way LNG a plecat din Torino, s-a oprit în Aprilia, la stația Vulcan, pe 6 iunie și a pornit pe un traseu spre nord, care a inclus strategic opriri cheie de realimentare, integrate cu evenimente dedicate. Aceste opriri au reunit furnizori de gaze, clienți și dealeri, promovând dialogul direct și colaborarea în cadrul lanțului valoric al biometanului.
Prima oprire semnificativă a fost la Wipptal Biogas din Sterzing, un producător important de biometan de înaltă calitate, derivat din deșeuri organice de proveniență locală, inclusiv gunoi de grajd animal și reziduuri agricole. Această instalație traduce principiile unei economii circulare regionale, în care materialele reziduale sunt transformate în energie curată, regenerabilă, reducând emisiile de gaze cu efect de seră cu până la 121%. Wipptal Biogas nu numai că sprijină fermierii și întreprinderile locale, dar joacă și un rol vital în protejarea mediului alpin prin închiderea buclelor de resurse și minimizarea impactului asupra mediului. Această oprire a evidențiat legătura crucială dintre producția durabilă de biometan și obiectivul mai larg de a atinge neutralitatea carbonului prin soluții localizate, circulare.
Continuându-și călătoria prin Germania, vehiculul a alimentat la stația ENILIVE din Eching, apoi la stația Shell din Mittenwalde (lângă Berlin), și mai târziu la fabrica Vigo din Leverkusen. Fiecare oprire a servit drept platformă pentru a implica părțile interesate și a prezenta viabilitatea practică a combustibilului biometan în condiții reale de operare.
În Franța, Turul a făcut o oprire la stația Primagaz LNG din Lille-Fretin, precum și în Eppeville (Somme), unde se află instalația de biogaz Vermandois – unul dintre siturile de digestie anaerobă ale ENGIE – care susține mobilitatea bio-GNC prin injectarea producției sale în rețea. Apoi s-a îndreptat către stația E. Leclerc de la Bosgouet, prima stație a grupului care distribuie HVO pentru vehiculele grele de marfă.
Penultima etapă a turului a adus camionul la Heverlee, Belgia, împreună cu Drivesystem, înainte de a ajunge la destinația sa din Bruxelles pentru evenimentul de închidere al Turului Europei, care a reunit reprezentanți din industrie și membri ai instituțiilor europene pentru a comunica urgența adoptării neutralității tehnologice ca principiu fundamental pentru a impulsiona cu succes decarbonizarea sectorului transporturilor. Evenimentul a evidențiat modul în care un parteneriat coordonat, intersectorial – de la furnizorii de combustibil la producătorii de vehicule – este esențial pentru a demonstra disponibilitatea concretă a unor soluții eficiente, gata de a fi extinse pentru a contribui imediat la decarbonizarea sectorului.
Pe parcursul întregii călătorii de 5.000 km, camionul a fost alimentat cu BioLNG, cu reduceri de gaze cu efect de seră certificate de „geamănul digital al combustibilului” (DFT) Bosch, care a verificat utilizarea combustibililor regenerabili și reducerile rezultate ale emisiilor de CO2 . Această soluție digitală a oferit o monitorizare precisă, în timp real, asigurând transparență deplină și informații bazate pe date despre beneficiile de mediu ale biometanului în transportul greu.
„ Neutralitatea tehnologică este esențială pentru a încuraja inovația și a accelera tranziția către o mobilitate durabilă. Aceasta înseamnă să nu favorizăm o singură tehnologie, ci să permitem apariția celor mai bune soluții, bazate pe performanța din lumea reală și impactul asupra mediului. Pentru ca această abordare să aibă succes, trebuie să fie susținută de politici UE clare și consecvente, care să creeze condiții de concurență echitabile și să stimuleze investițiile în diverse tehnologii cu emisii reduse, inclusiv biodieselul și biometanul. Turul Europei a demonstrat clar eficiența și sustenabilitatea biocombustibililor în transportul greu. La IVECO, credem că sunt esențiale căile flexibile către decarbonizare ”, a comentat Simone Curti, șeful operațiunilor comerciale EMEA, IVECO .
Biometanul este o soluție gata de utilizare, în special pentru misiunile pe distanțe lungi, unde autonomia și timpii de realimentare sunt două avantaje cheie. Nu necesită motoare specifice sau adaptări ale celor existente, astfel încât poate fi utilizat fără nicio modificare la întreaga gamă de vehicule IVECO pe benzină, de la autoutilitare ușoare la vehicule medii și grele.
IVECO își reiterează angajamentul de a promova soluții inovatoare și durabile care să susțină obiectivele ambițioase ale Europei în materie de climă. Turul Europei a demonstrat că biometanul, susținut de o rețea puternică de parteneri și de inovații tehnologice, reprezintă un pas viabil și imediat către un viitor neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon în transportul de marfă.
Comentați?