Scania MCS
Home Camioane Scania lansează soluția de încărcare rapidă MCS la EVS38. O nouă eră pentru transportul electric greu
CamioaneNoutatiTehnologie

Scania lansează soluția de încărcare rapidă MCS la EVS38. O nouă eră pentru transportul electric greu

128

Scania, lider global în soluții de transport, anunță lansarea sistemului de încărcare Megawatt (MCS) pentru camioanele sale. Soluția va fi disponibilă comercial de la începutul anului 2026.

Promițând o capacitate de încărcare mult mai rapidă, MCS marchează un pas semnificativ către un viitor mai sustenabil și mai eficient pentru transportul greu. Ca standard internațional pentru camioanele electrice cu încărcare rapidă, MCS este specificat pentru un curent maxim de 3.000 de amperi (primul MCS de la Scania va furniza până la 1.000 de amperi). Datorită acestei tehnologii, un camion se poate încărca de la 20% la 80% în mai puțin de 30 de minute – integrându-se perfect în perioadele de odihnă sau pauză ale șoferilor.

Această descoperire face ca transportul de marfă electric pe distanțe lungi să fie nu doar practic, ci și profitabil. Cu MCS, camioanele electrice Scania pot fi încărcate cu până la 750 kW, ceea ce este de aproximativ două ori mai rapid decât standardul CCS2 actual. Această încărcare de mare capacitate necesită soluții inovatoare și sigure, cum ar fi conectori răciți cu lichid în încărcător și protocoale de comunicare îmbunătățite, asigurând operațiuni stabile și previzibile.

Scania, angajament pentru inovație

„La Scania, angajamentul nostru față de inovație ne determină să dezvoltăm soluții de încărcare de mare capacitate pentru camioanele noastre, precum MCS, care le permite să se încarce de până la două ori mai repede decât standardele convenționale”, spune Daniel Schulze, directorul Scania eTruck Solutions.

„Noua noastră tehnologie de încărcare nu numai că asigură eficiența operațională și fiabilitatea pe distanțe lungi, dar susține și obiectivul nostru de a face din transportul sustenabil o realitate. Având acum la dispoziție camioane compatibile cu MCS și o infrastructură de încărcare robustă în întreaga Europă, punem bazele unui viitor mai eficient și mai ecologic în transportul de mare tonaj.”

Încărcare eficientă din punct de vedere al costurilor, sigură și ușor de utilizat

MCS abordează, de asemenea, un alt punct cheie al tranziției actuale către electrificare: costul încărcării în ceea ce privește prețul și timpul petrecut în acest proces, aspect pe care TRATON Charging Solutions, furnizorul dedicat de servicii de eMobilitate din cadrul GRUPULUI TRATON, care include Scania, îl consideră un pas crucial.

„La TRATON Charging Solutions, recunoaștem că succesul vehiculelor electrice grele depinde de disponibilitatea încărcării publice rapide la un preț corect. Tehnologia MCS permite atât infrastructurii de încărcare publice, cât și celei private să satisfacă cerințele de încărcare de mare capacitate, asigurând că operatorii se pot reîncărca rapid și economic. Acest lucru este esențial pentru menținerea eficienței și competitivității operațiunilor, susținând în același timp obiective mai largi de sustenabilitate în sectorul transporturilor”, spune Petra Sundström, director general al TRATON Charging Solutions.

Lansare și foaie de parcurs viitoare

Camioanele electrice Scania echipate cu MCS vor fi disponibile pentru comandă la începutul anului 2026. Simultan, se depun eforturi extinse pentru a construi o infrastructură robustă de încărcare în toată Europa, cu coridoare MCS planificate de-a lungul rutelor de transport cheie începând cu 2025.

„Scania colaborează, de asemenea, cu parteneri în cadrul inițiativei Milence pentru a stabili 1.700 de puncte de încărcare de înaltă performanță în întreaga Europă până în 2027. Această infrastructură completează mandatul existent din Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi și permite operatorilor să mențină niveluri ridicate de fiabilitate și eficiență în misiunile de transport pe distanțe lungi.

„Încărcarea previzibilă și fiabilă permite șoferilor să ia perioade de odihnă obligatorii din punct de vedere legal fără a risca întârzieri, un factor esențial pentru a face din camioanele electrice o alternativă competitivă la motorină și esențial pentru atingerea obiectivelor climatice globale”, spune Jorge Soria Galvarro, consilier tehnic senior pentru infrastructura de încărcare la Scania.

Cu o concentrare puternică asupra clientului și o conducere clară, Scania, ca parte a Grupului TRATON, continuă să joace un rol de lider în electrificarea transportului greu. De la concept la realitate, Scania a adoptat o abordare cuprinzătoare ca un consultant de încredere – analizând nevoile de transport, planificând infrastructura de încărcare și supraveghind instalarea și întreținerea. O credință fermă în colaborare și o conducere decisivă stă la baza a tot ceea ce facem pentru a crea soluții mai inteligente și a modela un sistem de transport mai puternic și mai sustenabil.”

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Lion's City E
AutobuzeNoutati

MAN deschide calea pentru asamblarea autobuzelor electrice în Azerbaidjan

MAN și Improtex Trucks & Buses au semnat un memorandum de înțelegere...

AutobuzeNoutati

IVECO BUS este lider în mobilitatea durabilă în Lazio

IVECO BUS, împreună cu dealerul Romana Diesel și compania Indcar, și ca...

Lyten
NoutatiTehnologie

Lyten, undă verde pentru achiziția Northvolt

Dezvoltatorul american de baterii Lyten a primit undă verde pentru a achiziționa...

AutobuzeCamioaneNoutatiTehnologie

MAN și ABB îmbunătățesc fiabilitatea sesiunilor de încărcare MCS

MAN Truck & Bus și ABB raportează progrese suplimentare în validarea sistemului...