Home Camioane Scania și DHL vor testa un camion electric cu range extender alimentat cu combustibil
CamioaneNoutati

Scania și DHL vor testa un camion electric cu range extender alimentat cu combustibil

243

Scania și DHL au dezvoltat în comun un camion electric cu generator diesel. Acesta permite o autonomie de până la 800 km, dar și operarea în zonele fără infrastructură.

Vehiculele complet electrice sunt soluția supremă într-un sistem de transport durabil, iar trecerea la electrice trebuie să se accelereze acum. Există, totuși, obstacole precum lipsa punctelor de încărcare, costurile ridicate pentru asigurarea unei capacități suficiente de încărcare la depozite în timpul vârfurilor sezoniere și presiunea asupra rețelei și prețurile spot ridicate pentru electricitate, de exemplu, în zilele calme de iarnă. Aici intervine vehiculul electric cu rază extinsă (EREV) Scania și DHL. Vehiculul ajută la depășirea acestor obstacole, permițând în același timp DHL să conducă 80 – 90% cu energie electrică regenerabilă.

Generatorul alimentat cu combustibil înlocuiește unul dintre pachetele de baterii

Noul e-camion va fi implementat de divizia Post & Parcel Germany în februarie pentru transportul de colete între Berlin și Hamburg, pentru a-și testa performanța în operațiunile de zi cu zi, înainte ca vehicule suplimentare să fie adăugate la flota DHL. Generatorul alimentat cu combustibil înlocuiește unul dintre pachetele de baterii dintr-un camion complet electric care nu este necesar pentru majoritatea rutelor de transport, reducând astfel autonomia provenită de la baterii, dar oferind energie de rezervă pentru scenariile menționate. Vehiculul are o autonomie posibilă de la 650 până la 800 de kilometri (în funcție de constatările din test) și poate fi alimentat la orice benzinărie convențională, dacă este necesar. Acest lucru se compară cu cei 550 de kilometri ai celor mai moderne și lider din industrie camioane 100% electrice Scania, cu o greutate maximă echivalentă.

„O soluție pragmatică pentru a face logistica mai sustenabilă”

CEO-ul Grupului DHL, Tobias Meyer: „Va dura ceva timp până când energia electrică regenerabilă, rețeaua și infrastructura de încărcare sunt disponibile și suficient de robuste pentru a se baza pe deplin pe camioane electrice cu baterii, în special pentru un sistem la scară largă precum rețeaua germană de colete a DHL. În loc să aștepte să vină această zi, DHL și Scania colaborează la o soluție pragmatică pentru a face logistica mai sustenabilă și a reduce emisiile de CO2 cu peste 80%. Acest vehicul este o soluție sensibilă, practică, care poate contribui imediat la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transportul de mărfuri pe termen scurt. Astfel de reduceri ar trebui să se reflecte proporțional în tarifarea taxelor rutiere și în schema de emisii a flotei din UE. Vedem această colaborare ca un proiect de inovare de succes al a două companii angajate să lupte împotriva schimbărilor climatice.”

EREV a fost dezvoltat de Scania Pilot Partner, explorând noi tehnologii și soluții, în acest caz împreună cu partenerul strategic DHL. Vehiculele electrice cu autonomie extinsă oferă o soluție intermediară promițătoare pentru reduceri semnificative ale emisiilor de CO₂, în special acolo unde lipsesc infrastructura și alte condiții pentru transportul complet electric. Politicile UE și naționale ar trebui să recunoască și să stimuleze acest concept prin recunoașterea adecvată a intensității realiste a emisiilor și a reducerilor proporționale ale taxelor rutiere.

Ar trebui acceptat în timp ce se construiește infrastructura

Christian Levin, CEO, Scania: „Viitorul este electric, dar perfectul nu trebuie să fie inamicul binelui pe măsură ce ajungem acolo. Vehiculul pe care l-am dezvoltat împreună cu DHL este un exemplu de soluții intermediare care pot îmbunătăți extinderea transportului greu decarbonizat înainte ca sistemul de transport să devină în cele din urmă 100% electrificat. O tranziție eficientă la schimbările climatice necesită ca factorii de decizie să accepte astfel de soluții, în timp ce își intensifică investițiile în infrastructura publică și alte condiții favorabile.”

EREV este un camion lung de 10,5 metri cu o greutate maximă de 40 de tone metrice, alimentat de un motor electric de 230 kW (295 kW vârf). Energia este furnizată de o baterie de 416 kWh și un generator alimentat pe benzină de 120 kW. Cu ajutorul generatorului de bord – alimentat inițial cu benzină și ulterior cu motorină/HVO – autonomia camionului se extinde până la 800 de kilometri. EREV-urile pot fi echipate cu un software care limitează utilizarea generatorului alimentat cu combustibil, permițând astfel reducerea și limitarea emisiilor de CO2 la un nivel specificat. Viteza sa maximă este de 89 km/h, cu o capacitate de încărcare de aprox. 1.000 de colete (volumul unui corp de schimb). Camionul poate trage și o remorcă cu o caroserie suplimentară. Vehiculul urmează să fie desfășurat pentru transportul „caruțului principal” între orașele Berlin și Hamburg.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Lion's City E
AutobuzeNoutati

MAN deschide calea pentru asamblarea autobuzelor electrice în Azerbaidjan

MAN și Improtex Trucks & Buses au semnat un memorandum de înțelegere...

AutobuzeNoutati

IVECO BUS este lider în mobilitatea durabilă în Lazio

IVECO BUS, împreună cu dealerul Romana Diesel și compania Indcar, și ca...

Lyten
NoutatiTehnologie

Lyten, undă verde pentru achiziția Northvolt

Dezvoltatorul american de baterii Lyten a primit undă verde pentru a achiziționa...

AutobuzeCamioaneNoutatiTehnologie

MAN și ABB îmbunătățesc fiabilitatea sesiunilor de încărcare MCS

MAN Truck & Bus și ABB raportează progrese suplimentare în validarea sistemului...