Home Camioane ZF și Tevva, sistem mai eficient de frânare regenerativă
CamioaneTehnologie

ZF și Tevva, sistem mai eficient de frânare regenerativă

104

În calitate de furnizor și partener de dezvoltare, ZF a colaborat cu succes cu producătorul britanic de vehicule electrice, Tevva la dezvoltarea sistemului de frânare regenerativă pe camionul său electric cu baterii de 7,5t.

Colaborarea strânsă a ZF cu inginerii Tevva a implicat integrarea sistemul său electronic de frânare (EBS) în camioanele electrice Tevva cu emisii zero.

Inginerii Tevva au îndeplinit cu succes o serie de criterii stricte de testare pentru camionul companiei, la ajustarea unității de control al vehiculului electric (VCU) și la îmbunătățirea compatibilității cu EBS. Rezultatul este un sistem care recuperează de până la patru ori mai multă energie, decât un sistem de frânare cu aer comprimat convențional, optimizând autonomia camionului Tevva.

Astfel, implementarea EBS permite încorporarea în siguranță a frânării regenerative de până la 180 kW, în timp ce sistemul tradițional de frânare cu aer comprimat a limitat regenerarea pasivă la aproximativ 40 kW din considerente de siguranță. Testarea sistemului adaptat, care a avut loc pe pista de testare ZF din Jeversen, Germania, a implicat o varietate de condiții, denivelări și tipuri de suprafețe.

„Portofoliul nostru amplu de produse și competența noastră în materie de sisteme, inclusiv Sistemul Electronic de Frânare standardizat de la ZF, permite o lansare mai rapidă pe piață pentru noi jucători inovatori de pe piață, precum Tevva. Angajamentul lor și expertiza noastră agilă în domeniul ingineriei ne-au permis să îndeplinim cerințele noastre stricte de siguranță și să ne finalizăm proiectul. Așteptăm cu nerăbdare să vedem primele camioane Tevva pe șosele”,a declarat Heiko Eggers de la ZF, șeful departamentului EMEA Application Engineering pentru Braking și ADAS din cadrul diviziei Commercial Vehicle Solutions.

Progresele tehnologice permit unui sistem EBS modern să controleze combinarea frânării prin frecare cu motorul electric, reducând astfel uzura frânelor. Sistemul transferă cererea de decelerare a șoferului în mod electronic către toate componentele sistemului de frânare pentru a scurta timpul de răspuns, a echilibra forțele de frânare și a asigura o frânare ușoară și o gestionare eficientă a frânelor.

Vehiculul electric pe baterii (BEV) de 7,5 t al Tevva este în producție de masă la fabrica din Londra a companiei începând din acest an. Va urma camionul electric pe bază de hidrogen de 7,5t, care beneficiază de un prelungitor de autonomie pe bază de hidrogen ce mărește autonomia vehiculului la 354 mile (570 km). Tevva BEV oferă până la 227 de kilometri (140 de mile) cu bateria sa de 105 kWh la o singură încărcare și este ideal pentru flotele cu livrare de ultima milă și urbane.

„Am lucrat din greu pentru a obține o recunoaștere importantă din partea unuia dintre cei mai importanți furnizori Tier 1 din lume. Colaborarea cu ZF este un pas crucial în impulsionarea noastră ca producător de camioane. Sistemul a fost adaptat pentru a fi utilizat cu sistemul de regenerare; atunci când pedala de frână este apăsată, cea mai mare parte a «frânării» este gestionată de sistemul de regenerare, ceea ce înseamnă că sistemul de propulsie încetinește vehiculul. Sistemul de frânare convențional este în continuare necesar pentru a opri complet camionul, dar acest strat dublu de siguranță este un ajutor excelent pentru o conducere mai eficientă. De asemenea, înseamnă că hardware-ul este supus la mai puține eforturi pentru a prelungi durata de viață a sistemului de frânare pe termen lung”,a completat Uzair Jilani de la Tevva, inginer șef, Sisteme de acționare și frânare.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...