Volvo Trucks introduce un nou sistem de baterii pentru Volvo FH şi Volvo FM, care dispune de o capacitate suficientă pentru funcţionarea tuturor sistemelor cabinei şi care reduce riscul de a rămâne imobilizat din cauza bateriilor descărcate.
Noul sistem de baterii este compus din două seturi separate de baterii: unul pentru pornirea motorului, iar celălalt pentru toate echipamentele electrice din cabină. Bateriile de pornire au doar sarcina de a porni motorul şi nu sunt afectate de consumul de energie electrică din camion. Toate celelalte funcţii, precum aeroterma şi aerul condiţionat de parcare, frigiderul, sistemul multimedia şi echipamentul personal inclusiv laptop, telefon şi tabletă sunt alimentate separat, de către setul de baterii cu gel.
“Şoferii se pot bucura de un confort îmbunătăţit, ştiind că au suficientă putere pentru nevoile lor, cu riscul minim de a epuiza toată puterea bateriilor de pornire”, declară Samuel Nerdal, Manager de produs pentru Sisteme electrice si electronice la Volvo Trucks.
Folosind tehnologia cu gel, noua soluţie poate face faţă necesarului tot mai mare de energie solicitat astăzi de către clienţi. Comparativ cu bateriile convenţionale cu acid şi plumb, tehnologia cu gel are abilitatea de a-şi menţine capacitatea mare pentru o perioadă lungă de timp.
„Aceste beneficii vor fi întâlnite mai ales în transporturile pe distanţe lungi şi în zonele climatice calde sau reci. Chiar şi în nopţile de iarnă, şoferul se poate bucura de un somn bun fără a avea nevoie să se trezească şi să pornească motorul pentru reîncărcarea bateriilor,” explică Samuel Nerdal.
Mai puţine porniri înseamnă totodată un consum de combustibil redus şi scăderea impactului asupra mediului. „Un camion parcat cu motorul funcţionând la ralanti consumă în jur de trei litri de motorină pe oră. Cu soluţia noastră, este posibil să reducem timpul de mers în gol şi astfel să scădem semnificativ costurile cu motorina”, mai spune Samuel Nerdal.
Noile baterii cu gel oferă o durată de viaţă mult mai lungă comparativ cu bateriile cu acid şi plumb convenţionale, precum şi un număr mai mare de cicluri de încărcare. Mai exact, ca număr de cicluri complete, bateriile cu gel vor rezista de cel puţin 10-15 ori mai mult. Astfel, se îmbunătăţește disponibilitatea vehiculului şi scad costurile de operare.
Comentați?