Volvo crește utilizarea oțelului cu emisii scăzute de CO2 în camioanele sale. Acest oțel este produs cu material reciclat și energie fără fosile și va fi folosit în zeci de mii de camioane Volvo începând de anul viitor.
Volvo intensifică acum utilizarea oțelului cu emisii scăzute de CO2 în camioanele sale. Volvo a fost primul producător de camioane din lume care a introdus acest tip de oțel în camioanele sale electrice în 2022. Acum compania extinde utilizarea oțelului cu emisii scăzute de CO2 pentru a include toate liniile de transmisie.
Noul oțel este produs de compania suedeză de oțel SSAB și se numește SSAB Zero. Este fabricat din material reciclat și produs folosind energie electrică și biogaz fără fosile. Drept urmare, CO2 este redus cu aproximativ 80% în comparație cu producția de oțel convențională folosind energie fosilă.
Anul viitor, șinele cadrului din aproximativ 12.000 de camioane Volvo FH și FM vor fi fabricate din oțel cu emisii scăzute de CO2. Acest lucru va duce la economii de 6.600 de tone de CO2Echivalente**. Pe măsură ce disponibilitatea oțelului cu emisii scăzute de CO2 crește, acesta va fi introdus în mai multe modele de camioane, precum și în alte părți ale camionului.
Volvo intenționează, de asemenea, să înlocuiască alte materiale din camioanele sale cu alternative cu emisii mai reduse. „Acesta este un pas suplimentar către viziunea noastră de zero emisii. Oțelul este unul dintre principalele materiale din camioanele noastre. De asemenea, căutăm să schimbăm alte materiale, cum ar fi aluminiul și plasticul, cu alternative cu emisii scăzute. Suntem mândri să fim lideri în industrie când vine vorba de materiale durabile în camioanele noastre”, spune Jan Hjelmgren, Senior Vice President Product Management and Quality, Volvo Trucks.
Jumătate din camion este format din oțel
Potențialul de reducere a emisiilor de CO2 este mare, deoarece aproape jumătate din camion este format din oțel (47% dintr-un camion diesel Volvo FH) și reprezintă aproximativ 44% din emisiile de CO2 din producție (leagăn). la poarta) din totalul de 21 de tone echivalent CO2 pentru motorina Volvo FH.
Grupul Volvo colaborează cu mai mulți furnizori în jurul oțelului cu emisii scăzute de CO2. Oțelul cu emisii scăzute de CO2 va fi o completare importantă a oțelului tradițional și reciclat utilizat în camioanele Volvo.
Volvo Trucks se angajează să respecte acordul de la Paris și să obțină emisii nete de gaze cu efect de seră zero în lanțul de aprovizionare până în 2040, cel târziu.
„Ne străduim continuu să minimizăm în continuare amprenta noastră climatică. De asemenea, ne îndreptăm către o circularitate mai mare atât în operațiunile noastre, cât și în camioanele noastre. Multe dintre fabricile, transporturile și dealerii noștri funcționează astăzi cu energie regenerabilă”, spune Jan Hjelmgren.
Fapte:
Principalele materiale dintr-un camion diesel Volvo FH sunt oțelul (47%), fonta (26%), polimerii (11%) și aluminiul (8%). Acestea reprezintă aproximativ 44%, 26%, 14% și 8% din emisiile de CO2 din producție (de la leagăn până la poartă) din totalul de 21 de tone echivalent CO2 pentru motorina Volvo FH.
Comentați?