Un consorțiu condus de UPS a implementat o tehnologie revoluționară de încărcare în Londra, care permite reîncărcarea simultană a flotei de vehicule electrice, fără a fi nevoie de investiții pentru modernizarea rețelei electrice.
Această tehnologie îi permite UPS să crească numărul de vehicule electrice care operează în centrul din Londra de la 65, în prezent, până la toate cele 170 de vehicule din centru. Acest progres major este rezultatul proiectului ”Smart Electric Urban Logistics (SEUL)” realizat în colaborare cu compania de energie electrică UK Power Networks și Cross River Partnership, finanțarea fiind asigurată prin Biroul Britanic pentru Vehicule cu Emisii Scăzute.
”Credem că este o premieră mondială, lansată chiar în inima unei metropole. Utilizăm tehnologii noi pentru a elimina câteva dintre obstacolele majore în dezvoltarea vehiculelor electrice, anunțând o nouă generație de servicii de livrare urbane sustenabile atât în Londra, cât și în alte orașe importante din întreaga lume. Colaborarea cu UK Power Networks și Cross River Partnership marchează un punct de cotitură în ceea ce priveşte rentabilitatea implementării vehiculelor electrice, care vor juca un rol-cheie în asigurarea sustenabilității procesului de urbanizare la nivel global. Utilizăm tehnologii noi pentru a face procesul de încărcare mai inteligent, iar serviciile de livrare mai nepoluante”, a declarat Peter Harris, director Sustenabilitate, UPS Europa.
UPS consideră că ne apropiem tot mai mult de momentul în care costurile de achiziție pentru lansarea unui vehicul electric pe șosea, inclusiv costurile asociate obținerii de energie pentru vehicul, vor fi mai mici decât costurile echivalente pentru vehicule diesel. Această evoluție va contribui la facilitarea utilizării vehiculelor electrice pe scară largă în orașele lumii, reprezentând o componentă esențială în abordarea provocărilor legate de calitatea aerului în mediile urbane.
Un aspect esențial al acestei inițiative îl reprezintă utilizarea bateriilor pentru stocarea locală a energiei. Deși în această etapă au fost dezvoltate baterii noi, se prevede că în viitor vor putea fi folosite baterii care au fost deja utilizate într-un vehicul electric UPS. Alături de reţeaua smart-grid, acest lucru va pregăti terenul pentru o strategie privind infrastructura vehiculelor electrice UPS care poate valorifica în mod dinamic energia convenţională, rețeaua smart grid, stocarea locală și, în multe cazuri, producerea locală de electricitate, inclusiv energie solară și alte surse alternative.
UPS are o tradiţie îndelungată în ceea ce priveşte vehiculele electrice, introduse pentru prima dată în flotă în 1930, iar în anul 2001 reintroduse în variantă modernă. În prezent, UPS deţine peste 300 de vehicule electrice și aproape 700 de vehicule electrice hibride atât în Europa, cât și în SUA. UPS a comandat recent 125 de cap-tractoare electrice Semi, pe care Tesla le va construi în 2019. Totodată, în luna septembrie a anului trecut, UPS a anunțat că este primul client din SUA care va folosi trei camioane electrice Fuso eCanter de la Daimler.
Comentați?