Home Noutati UNTRR cere suspendarea obligației întoarcerii acasă a camioanelor
Noutati

UNTRR cere suspendarea obligației întoarcerii acasă a camioanelor

66

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România, UNTRR, solicită Comisiei Europene (CE) suspendarea urgentă a aplicării obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor. Ca şi anularea interpretării restrictive a CE legată de obligaţia întoarcerii acasă a remorcilor şi semiremorcilor acestora.

„În acest context economic dificil, este necesară tăierea tuturor măsurilor care conduc la consum inutil de carburant în plină criză pentru a se asigura coerenţa între declaraţiile liderilor europeni şi acţiunile acestora şi ale Comisiei Europene la nivel european şi naţional”, menţionează UNTRR.

Uniunea Europeană se află în plină criză energetică. Iar industria transporturilor rutiere este profund afectată de creşterea preţurilor la carburanţi. Dar şi de prevederile abuzive ale legislaţiei europene aduse de Pachetul Mobilitate 1, precum obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni, care trebuie respectată de companiile româneşti care operează transporturi rutiere internaţionale în UE începând din februarie 2022.

Conform UNTRR, în timp ce costurile energetice ale Europei cresc vertiginos, iar importanţi lideri europeni precum premierul Belgiei, cancelarul Germaniei şi preşedintele Franţei anunţa „sfârşitul abundenţei”, „ierni dificile” şi incertitudine legată de securitatea aprovizionării energetice, legislaţia europeană obligă transportatorii rutieri să îşi aducă camioanele acasă goale, inclusiv remorcile şi semiremorcile acestora în interpretarea CE, generând consum inutil de carburant şi costuri nejustificate şi împovărătoare pentru transportatorii români.

„Reamintim că studiul Comisiei Europene privind întoarcerea acasă a camioanelor publicat în 2021 confirmă impactul negativ major al acestei măsuri asupra transportatorilor rutieri Est-Europeni şi asupra mediului, semnalat de UNTRR instituţiilor europene”, se mai spune în comunicatul UNTRR.

UNTRR se bazează chiar pe cifrele studiului Comisiei Europene

Studiul Comisiei Europene arată că această măsură va genera 1,9 milioane de curse suplimentare ale camioanelor europene, ceea ce ar conduce la 2,9 milioane de tone de emisii suplimentare de CO2 în 2023 (o creştere cu 4,6% a emisiilor din transport rutier internaţional de marfă) şi ar putea genera o creştere a costurilor de pâna la 11.000 euro pe vehicul pe an (o creştere de aproximativ 10% faţa de situaţia actuală) – în medie pentru transportatorii stabiliţi în ţările din Europa de Est care operează în ţarile din Europa de Vest.

UNTRR şi transportatorii români au contestat această măsură discriminatorie în faţa Curţii de Justiţie a UE, iar acţiunea UNTRR a fost susţinută de Guvernul României. Totodatã, România și mai multe State Membre au contestat la Curtea de Justiție a Uniunii Europene aceastã obligație și o serie de cauze judiciare sunt în curs.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

Noutati

IVECO și CNR confirmă eficiența bio-CNG-ului pentru decarbonizarea transporturilor

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de...

AerianNoutatiTransportatori

TAROM continuă tradiția de a transporta Echipa Olimpică a României

În calitate de partener oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR),...

NoutatiServicii

DKV Mobility oferă acces la prima rețea de stații de alimentare cu CNG din România

DKV Mobility, furnizor european de top de servicii și soluții de plată...