Home Noutati Un condus mai ecologic cu anvelopele potrivite – Cum se economisește până la jumătate de litru de combustibil la 100 de kilometri
Noutati

Un condus mai ecologic cu anvelopele potrivite – Cum se economisește până la jumătate de litru de combustibil la 100 de kilometri

75

Alegerea anvelopelor potrivite poate influența semnificativ emisiile de CO2 din trafic. La achiziționarea unor anvelope noi, trebuie să luăm în calcul diferențele dintre caracteristici, materiale și responsabilitatea producătorului față de mediu pentru a ajuta la reducerea amprentei de carbon. Nokian Tyres este de zeci de ani un pionier al producției responsabile de anvelope.

Alegerea anvelopelor potrivite poate ajuta la reducerea emisiilor și a consumului de combustibil al vehiculului. Cel mai mare impact îl au diferențele în rezistența la rulare, care se referă la energia pierdută atunci când anvelopa se află în mișcare. Cu cât rezistența la rulare este mai mică, cu atât se pierde mai puțină energie și este nevoie de mai puțin combustibil. Un consum de combustibil mai mic are un efect pozitiv asupra amprentei de carbon, generând emisii de CO2 reduse. În cazul vehiculelor electrice, o rezistență la rulare mai mică înseamnă o autonomie mai mare.

Rezistența la rulare are un impact major asupra consumului de combustibil. Anvelopele cu presiuni corecte din clasa A, conform sistemului UE de etichetare a anvelopelor, pot economisi până la jumătate de litru de combustibil la 100 de kilometri, în comparație cu anvelopele mai slabe”, explică Matti Morri, Technical Customer Service Manager, Nokian Tyres.

Sistemul UE de etichetare a anvelopelor facilitează identificarea diferențelor de eficiență a consumului de combustibil, de aderență pe teren umed și zgomot exterior de rulare. Peste 90% din produsele Nokian Tyres sunt printre primele clasate în materie de rezistență la rulare.

Un condus economic ajută anvelopele să reziste mai mult

Adoptarea unui stil de condus economic are un rol la fel de important în reducerea impactului pe care șofatul îl are asupra mediului. Evitarea mersului la ralanti, utilizarea frânei de motor, anticiparea traficului și preîncălzirea vehiculului pe vreme rece pot reduce consumul de combustibil cu până la 20%. Esențială este și menținerea unei presiuni corecte în anvelope.

Un stil de condus economic ajută anvelopele să reziste mai mult. Banii cheltuiți pe anvelope și îngrijirea periodică a vehiculului vor fi recuperați, întrucât consumul de combustibil este menținut la minimum”, adaugă Morri.

Ne îndreptăm către un viitor mai verde

Când luăm în considerare impactul total al unei anvelope asupra mediului, este important să comparăm responsabilitatea față de mediu prezentată de diferiți producători.

O parte semnificativă a producției noastre se bazează pe energie regenerabilă. Panourile solare produc energie electrică pentru unitățile noastre de stocare din Nokia, Finlanda, precum și pentru noul nostru centru de testare din Spania”, precizează Teemu Soini, Material Design Manager, Nokian Tyres.

Nokian Tyres are o istorie lungă de producție responsabilă a anvelopelor și este primul producător din lume care a renunțat la utilizarea uleiurilor aromatice dăunătoare. Cea mai recentă inovație a Nokian Tyres este anvelopa concept Green Step cu un design ambițios, 93% din materiale fiind reciclate sau regenerabile.

Anvelopele vechi devin anvelope noi

Conform mai multor studii realizate la nivel global, până la un miliard de anvelope sunt aruncate anual în întreaga lume. Ce se întâmplă cu anvelopele la sfârșitul ciclului lor de viață?

În Europa, rata de reciclare a unei anvelope uzate este foarte mare. Materialele din cauciuc pot fi separate și reciclate în anvelope noi. Armăturile metalice pot fi și ele reciclate în cadrul procesului de producție de anvelope sau pentru utilizarea în alte industrii”, spune Teemu Soini.

De asemenea, Nokian Tyres reciclează tot cauciucul rămas în urma procesului de producție, astfel încât să nu existe deșeuri de cauciuc în unitățile de producție.

Materialele regenerabile ajută la combaterea încălzirii globale

Pe lângă materialele reciclate, producția de anvelope include și multe materiale regenerabile. Un material regenerabil este derivat din resurse naturale, cum ar fi copacii sau plantele. Materialele regenerabile sunt o parte naturală a circulației carbonului și nu contribuie la efectul general de seră.

Cauciucul natural regenerabil recoltat din arborii de cauciuc este un element cheie în fabricarea anvelopelor. În plus, efectuăm cercetări pentru a găsi alternative regenerabile pentru cenușă și cauciucuri sintetice”, adaugă Teemu Soini.

Soini și Morri consideră că lupta împotriva schimbărilor climatice necesită o colaborare amplă și inovatoare între diferite industrii.

Descoperim constant noi forme de colaborare și circulație. De exemplu, produsele derivate din industria forestieră și a celulozei ar putea fi rafinate în materiale pentru fabricarea anvelopelor”, subliniază Teemu Soini.

Caseta cu informații: Ghid rapid pentru achiziționarea responsabilă a anvelopelor

  • Comparați rezistența la rulare și alte caracteristici cheie înainte de a cumpăra anvelope noi. Sistemul UE de etichetare a anvelopelor facilitează compararea acestora.
  • Informați-vă cu privire la modul în care producătorii de anvelope își asumă responsabilitatea față de mediu.
  • Adoptați un stil de condus economic. Evitați mersul la ralanti, folosiți frâna de motor, anticipați traficul și preîncălziți vehiculul pe vreme rece.
  • Verificați presiunea în anvelope cel puțin o dată pe lună. Un nivel de presiune prea scăzut scurtează durata de viață a anvelopei.
  • Reciclați anvelopele vechi conform recomandărilor de reciclare locale.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

Bosch se dezvoltă cu software și tehnologie pentru camioane și furgonete

Transportul de marfă este un pilon important al economiei. Pentru a beneficia...

CamioaneNoutati

Din 1 ianuarie 2025 se aplică „Rovinieta de Braşov”

De la începutul anului viitor, pe mai multe drumuri administrate de Consiliul...

FeroviarNoutati

Contractul cu polonezii de la PESA merge înainte

Și Curtea de Apel a respins contestația depusă de Alstom la reevaluarea...

NoutatiTehnologie

4,3 milioane de roboți industriali în uzinele din întreaga lume la finele lui 2023

Pentru al treilea an la rând, numărul roboţilor instalaţi în uzinele din...