Transportatorul fluvial TTS a anunțat operaționalizarea unui proiect care asigură o creștere importantă a fluxurilor de marfă ucrainene. Vorbim despre cele transportate din porturile Reni și Ismail via canalul Dunăre-Marea Neagră, până la încărcare pe nave maritime în Portul Constanța.
Transportatorul TTS a primit sâmbătă, 2 iulie, o primă navă maritimă cu o capacitate de 31.000 tone de la partenerul său ucrainean. Transbordul pentru primul convoi de grau fiind deja realizat. TTS a folosit terminalul propriu de geamanduri din rada interioară a portului Constanța. Acolo unde mărfurile sunt transbordate direct din barje în navele maritime.
Pregătirea lanțului logistic a presupus organizarea de către partenerul ucrainean a lanțului logistic terestru din depozite și până în porturile Reni și Ismail. Dar și organizarea transbordului în barje. TTS a reabilitat complexul de acostare la geamanduri și a organizat mecanismele de coordonare între toate părțile implicate.
„Întrucât marfa nu atinge uscatul după plecarea din Reni și Ismail și până la încărcarea în navele maritime, factorul critic în acest proiect este coordonarea. Spre deosebire de un lanț logistic standard în care marfa livrată de convoaie este depozitată temporar într-un siloz până la atingerea cantității țintă și abia apoi încărcată în nava maritimă, în lanțul logistic inaugurat de TTS, nava maritimă acostează de la început la geamanduri, convoaiele intră imediat la descărcare într-un ritm constant. Complexitatea proiectului vine tocmai din faptul că aceste convoaie trebuie să livreze marfa „just-in-time”, fapt care presupune un efort de coordonare pe întreg lanțul de la depozitele din Ucraina, până la punctul de încărcare”, se arată în anunțul companiei.
Comentați?