Transportul rutier internaţional, exclus din directiva detaşării

Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European a votat în data de 04.06.2018 pentru excluderea transportului rutier internațional de la aplicarea Directivei detașării lucrătorilor. Acest vot reprezintă un pas înainte spre clarificarea legislației europene aplicabile șoferilor profesioniști care operează transporturi rutiere internaționale în Uniunea Europeană și stopării măsurilor protecționiste ale Vestului UE.
tarife transport

Înainte de vot, UNTRR a transmis celor 751 de parlamentari europeni Declarația împotriva aplicării Directivei privind Detașarea Lucrătorilor (96/71/CE) la operațiunile de transport internațional în UE, semnată de 29 de asociații profesionale din 18 state membre UE (Belgia, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Grecia, Ungaria, Irlanda, Letonia, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Spania şiMarea Britanie). De asemenea, UNTRR a contactat toți eurodeputații români membri TRAN, care au asigurat transportatorii români că susțin excluderea transportului rutier internațional de la aplicarea Directivei Detașării Lucrătorilor.

“Ne exprimăm încrederea că votul TRAN din 04.06.2018 pentru excluderea transportului rutier internațional din Directiva Detașării Lucrătorilor va transmite un mesaj puternic și către celelalte instituții europene – Consiliul European și Comisia Europeană, de la care transportatorii români așteaptă de mult timp măsuri concrete pentru stoparea măsurilor neoprotecționiste din Vestul UE. Aplicarea directivei detașării la transport legalizează o discriminare a competiției în piața europeană, prin creșterea costurilor operatorilor de transport din Europa centrală și de est, în special, fiind bine cunoscut faptul că tarifele primite de aceștia sunt mult mai mici decât cele primite de transportatorii vestici pentru același serviciu de transport. Conceptul de plată egală pentru muncă egală în același loc, mult prea prezentat de Comisia Europeană și de țările din vest, nu are nicio valoare dacă nu se aplică și companiilor din est”, a declarat Radu Dinescu, Secretarul General UNTRR.

În aceste momente cruciale pentru viitorul transportatorilor rutieri români în UE, UNTRR solicită Ministerului Transporturilor din România să susțină ferm excluderea transportului rutier internațional din Directiva detașării în cadrul Consiliului European al Miniştrilor de Transport din UE, care va avea loc pe 07-08.06.2018 la Bruxelles. Reamintim că UNTRR a transmis celor 28 de Miniștri de Transport din toate statele membre UE problematica fundamentală a pachetului mobilitate pentru transportatorii rutieri români și manifestul UNTRR: Respect pentru transportul rutier internațional în UE! Liberalizarea transportului rutier de marfă trebuie să rămână obiectivul pachetului de mobilitate al UE! STOP ipocriziei Comisiei Europene: Plată egală pentru muncă egală în același loc – acest principiu TREBUIE aplicat și pentru companii, nu numai pentru angajați!

Adaugati comentariu