Home Transportatori Rutier Transport rutier de marfă: piața europeană se estimează că va crește cu 4,9% în 2022
RutierTransportatori

Transport rutier de marfă: piața europeană se estimează că va crește cu 4,9% în 2022

128

Se estimează că piața europeană de transport rutier de marfă va avea o creștere în 2022 , extinzându-se cu 4,9% în termeni reali, până la 390.754 milioane euro.

Potrivit COVID-19 Recovery Tracker 2022 (CRT22) de la Transport Intelligence, piața europeană de transport rutier de marfă este de așteptat să atingă un CRT22 de 6,3%. Ceea ce înseamnă nu doar o recuperare completă, ci și o creștere suplimentară de 6,3% față de nivelurile din 2019.

Se estimează că toate piețele europene se vor redresa în urma pandemiei în 2022. Însă, în cazul celor principale se vor înregistra ritmuri deloc ridicate. Iar valoarea cea mai mică este consemnată în cazul Spaniei.

În replică, valoarea pozitivă a CRT22 este dată cu precădere de revenirea înregistrată în Europa de Est. Acolo unde Polonia a confirmat previziunile legate de o creștere puternică a PIB-ului. Și aceasta chiar în condițiile războiului din Ucraina.

Factorii care afectează piața europeană de transport rutier de marfă

Mediul economic a promovat creșterea pe piața europeană de transport rutier de marfă pe tot parcursul anului 2021. Redresarea a fost determinată de o creștere a consumului, pe măsură ce gospodăriile își reduc rata de economisire, iar venitul disponibil acumulat se regăsește în economie.

În 2022, perspectivele sunt mai puțin optimiste. Și aceasta pentru că inflația va juca un rol crucial. Dar mai sunt și alți factori perturbatori, precum războiul din Ucraina, întreruperile lanțului de aprovizionare, șomajul scăzut și creșterea prețurilor la energie. Iar odată cu creșterea prețurilor, gospodăriile vor avea un venit disponibil mai mic și, prin urmare, cererea generală va scădea față de 2021.

Un alt aspect este legat de pachetul de mobilitate. Care va avea un impact notabil după 2023. Și este vorba mai cu seamă de operațiunile de cabotaj. Căci măsurile care le vizează vor avea un efect disproporționat asupra transportatorilor din Europa de Est, acolo unde, cel mai probabil, aceștia nu vor putea respecta noile prevederi.

Țări precum Bulgaria, România, Lituania și Letonia vor pierde probabil cota de piață în fața unor țări mai apropiate de vest. Capitol la care se regăsesc Polonia, Republica Cehă, Ungaria și Slovenia.

Prețurile continuă să crească

Prețurile pe piața europeană a transportului rutier de marfă continuă să crească. Factorii care generează sporul sunt:

  • scăderea capacității de transport
  • creșterea cererii
  • creșterea bazei de costuri, în special a prețurilor la motorină.

Invazia rusă din Ucraina și restricțiile legate de aprovizionarea țărilor europene cu petrol din Rusia au dus la o presiune suplimentară, în creștere, asupra prețurilor. Iar recenta creștere a prețului motorinei au făcut ca ponderea combustibilului să se apropie de 50% din costurile de operare a camioanelor.

Sporul înregistrat de cererea pentru serviciile de transport rutier de marfă a exacerbat și mai mult creșterile de preț. Girteka a declarat recent că baza de costuri urmează să sporească în acest an. Iar oficialii companiei vorbesc despre un spor de 35% comparativ cu nivelurile înregistrate la jumătatea anului 2020.

Evoluția pieței

Acești factori au condus la o creștere nominală de 14,8% de la an la an a pieței. Și la o creștere totală a prețurilor europene de 4,9%.

Cele mai recente previziuni ale pieței Ti pentru 2026 arată că piața europeană de transport rutier de marfă este de așteptat să atingă un CAGR real de 3,0% între 2021 și 2026. Instrumentul de urmărire a recuperării COVID pentru 2026 (CRT26) arată că piața totală de transport rutier de marfă a regiunii va fi cu 23,1% mai mare decât a fost în 2019.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Transportatori

Semiremorci frigorifice: funcționare, caracteristici și utilizări specifice

Într-o lume în care proaspătul și sănătosul sunt priorități, semiremorcile frigorifice joacă...

NoutatiRutier

Biletele de autocar FlixBus, la peste 11.000 de stații de plată SelfPay

FlixBus a semnat un parteneriat cu Own.Solutions și cu liderul pieței locale...

CamioaneRutier

Piese camioane: Cum poți crește durata de viață a vehiculului tău

In lumea transportatorilor, întreținerea corectă a camioanelor reprezintă o prioritate. Din pricina...

FeroviarNoutatiTransportatori

Biletul unic pentru călătorii transfrontaliere

Președinta Comisiei Europene, Ursula Von der Leyen, a promis în campanie emiterea...