Transportul rutier de marfă în Uniunea Europeană a rămas robust în 2024, volumul total anual ajungând la 1.869 miliarde de tone-kilometri, în creştere uşoară de la 1.857 miliarde de tone-kilometri în 2023.
Polonia a continuat să fie pe primul loc în UE la transportul rutier de marfă în 2024, cu un total de 368 miliarde de tone-kilometri, aproape 20% din totalul blocului comunitar. Urmează Germania, cu 281 miliarde de tone-kilometri (15%), Spania, cu 272 miliarde de tone-kilometri (15%), Franţa, cu 174 miliarde de tone-kilometri (9%) şi Italia, cu 153 miliarde de tone-kilometri (8%). Aceste cinci ţări sunt responsabile pentru 67% din totalul transportului rutier de marfă în Uniunea Europeană.
România, 67 miliarde de tone-kilometri în transportul rutier de marfă din 2024
În rândul economiilor mai mici, volume importante s-au înregistrat în Cehia (70 miliarde de tone-kilometri), România (67 miliarde de tone-kilometri), Lituania (66 miliarde de tone-kilometri) şi Ţările de Jos (63 miliarde de tone-kilometri).
În privinţa categoriilor de produse transportate în 2024, principalele 10 sunt aceleaşi ca în 2023. Stabilitatea reflectă cererea consistentă de transport în lanţurile de aprovizionare esenţiale, cum ar fi produsele alimentare, agricultura, materialele de construcţii şi produsele chimice. Produsele alimentare, băuturile şi tutunul au continuat să domine, cu 312 miliarde de tone-kilometri în 2024, fiind urmate de mărfurile grupate (mărfuri diferite transportate împreună), cu 237 miliarde de tone-kilometri.
Produsele agricole, de vânătoare şi forestiere sunt pe locul trei, cu 208 miliarde de tone-kilometri, urmate de produsele minerale non-metalice (137 miliarde de tone-kilometri), minereuri metalice şi alte produse de minerit (132 miliarde de tone-kilometri) şi produsele chimice (116 miliarde de tone-kilometri).
Comentați?