Home Autobuze Test: eIntouro luptă cu zăpada, gheața și temperaturile joase
AutobuzeNoutati

Test: eIntouro luptă cu zăpada, gheața și temperaturile joase

95

Autobuzul interurban electric eIntouro a fost testat în cele mai dure condiții la Cercul Arctic. Focus pe managementul energiei, capacitatea de încărcare, transmisia electrică și sistemul de frânare la temperaturi sub zero grade.

Companiile de autobuze impun aceleași cerințe autobuzelor electrice ca și omologilor lor cu motoare diesel convenționale. Chiar și în condiții meteorologice dificile, cum ar fi frig, gheață și zăpadă, vehiculele trebuie să își facă treaba în mod fiabil.

Pe acest fundal, testele de iarnă actuale a două vehicule Mercedes-Benz eIntouro aproape de producție, în Rovaniemi, Finlanda, s-au dovedit a fi din nou teste importante de rezistență. În condiții climatice extreme, cum ar fi carosabilele cu zăpadă și gheață, vânturi puternice și temperaturi de până la minus 30 de grade, echipa de dezvoltare și testare a pus la încercare primul autobuz interurban electric cu baterii de la Daimler Buses, pentru a găsi măsuri suplimentare de optimizare.

Toate tipurile noi de autobuze de la Daimler Buses trec printr-o rutină extinsă de testare înainte de începerea producției de serie, care include teste de siguranță și teste de sarcină, precum și teste de conducere la căldură extremă și la frig extrem.

Autobuzul electric intercity a fost testat la Cercul Arctic

În timpul călătoriei în Finlanda, inginerii au examinat îndeaproape toate funcțiile și sistemele celor două eIntouro în practică. De exemplu, coordonarea controlului de acționare și a modulului de acționare centrală au făcut parte și din sarcinile echipei, la fel și coordonarea schimbătorului de viteze a transmisiei cu trei trepte integrate în modulul de acționare centrală și optimizarea gestionării frânei, în care recuperarea motorului electric joacă un rol decisiv.

În același timp, eIntouro a reușit să-și demonstreze capacitatea pe distanțe lungi în timpul testului de iarnă. Inginerii de testare din autobuzele Daimler au folosit traseul de 3.000 de kilometri de la Neu-Ulm la Finlanda și înapoi. Pe parcurs au utilizat doar infrastructura de încărcare disponibilă public pentru reîncărcare. Capacitatea de încărcare rapidă a bateriilor a permis pauze de încărcare scurtă și o continuare rapidă a călătoriei.

Focus pe gestionarea energiei, capacitatea de încărcare, tracțiunea electrică și sistemul de frânare la temperaturi sub zero

În zona Rovaniemi, experții au acordat o atenție deosebită comportamentului bateriilor și tracțiunii electrice a eIntouro în condiții meteorologice adverse. În acest scop, au verificat, printre altele, caracteristicile de pornire la rece, capacitatea de încărcare a sistemului de înaltă tensiune la temperaturi extrem de scăzute și protecția la rece a componentelor, software-ului și interfețelor de acționare.

În plus, sistemele termice și de gestionare a energiei au fost testate intens. Ambele asigură că bateriile și tracțiunea de antrenare, precum și compartimentul pasagerilor și locul de muncă al șoferului, sunt păstrate la temperatura potrivită, corect și eficient din punct de vedere energetic, chiar și la temperaturi scăzute.

Testul de iarnă a inclus, de asemenea, numeroase teste privind conducerea și caracteristicile de frânare pe suprafețele cu aderență diversă. Printre altele, aceste teste au fost utilizate pentru a coordona toate sistemele relevante pentru siguranță, precum ESP și ASR, și sistemele de asistență a șoferului.

Rezultatele dovedesc capacitatea operațională chiar și în condițiile de iarnă

Martin Teigeler, șeful Ingineriei Produsului Autobuze Daimler: „Testele noastre extinse privind comportamentul bateriilor și tracțiunea electrică la temperaturi extreme sub-zero, iar pe caracteristicile de manipulare ale vehiculelor pe drumurile înghețate sau alunecoase nu a dat doar descoperiri importante pentru optimizare”.

Mercedes-Benz eIntouro: Primul dublu câștigător electric din autobuzele Daimler

Mercedes-Benz Eintouroto se bazează pe autobuzul familiar Mercedes-Benz Intetoro, cu motor diesel, dar este echipat cu o unitate electrică cu baterii. Drept urmare, Daimler Buses este acum capabil să treacă la mobilitate electrică pentru rutele interurbane clasice, autobuzele școlare și călătoriile mai scurte. În plus față de eIntouro de 12,18 metri, eIntouro M, cu o lungime de 13,09 metri, va fi de asemenea disponibil. Acest lucru permite un număr de călători pe scaune de la 50 până la maximum 63 de locuri. Pentru prima dată într -un autobuz european, actualizările software pot fi instalate în eIntouro „Over Air” fără o vizită la atelier.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiServicii

Plata taxei de pod de la Fetești-Cernavodă, prin aplicația 24pay

24pay app vine cu o noutate îndelung așteptată de utilizatori, chiar înainte...

NoutatiVehicule speciale

Otokar, joint venture cu Automecanica

Otokar a intrat într-o asociere de tip joint venture cu Automecanica, una...

AutobuzeNoutati

Karsan e-ATAK autonom la Iași

Autobuzul autonom Karsan e-ATAK a debutat în transportul public din România la...

FeroviarNoutati

Trenuri suplimentare în minivacanța de 1 Mai

CFR Călători suplimentează numărul trenurilor care vor circula spre litoral în minivacanța...