Setra
Home Autobuze Tehnologie „H₂ Coach”: primul autocar Setra alimentat cu pile de combustie
AutobuzeNoutati

Tehnologie „H₂ Coach”: primul autocar Setra alimentat cu pile de combustie

19

Daimler Buses trimite în teste primul său autocar cu sistem de propulsie pe bază de pile de combustie pe bază de hidrogen.

Purtătorul de tehnologie „H ₂ Coach” de la marca Setra deschide calea pentru viitorul călătoriilor lungi cu autocarul, fără emisii locale, pe lângă autocarele cu baterie electrică. Daimler Buses intenționează să aibă autocare cu baterie electrică în portofoliu până la sfârșitul deceniului; autocarele cu pile de combustie urmând să intre în producția de serie în etapa următoare. Tehnologia autocarului H ₂ Coach se bazează în mare parte pe componentele de propulsie ale camionului cu pile de combustie Mercedes-Benz GenH2 Truck de la compania-mamă Daimler Truck. Autonomia autocarului H ₂ Coach cu rezervorul plin este definită ca minimum 800 de kilometri.

Setra S 517 HD

Inima modelului high-decker de 13,9 metri lungime, cu denumirea de model S 517 HD, este o combinație de două rezervoare de hidrogen cu o capacitate totală de 46 de kilograme și unitatea de pile de combustie cellcentric. Împreună cu Volvo Group, Daimler Truck urmărește obiectivul de a deveni un producător de pile de combustie lider mondial prin intermediul joint venture-ului cellcentric și, astfel, de a aduce o contribuție decisivă la transportul sustenabil până în 2050.

Unitatea cu pilă de combustie, cu o putere totală de 300 kW, transformă hidrogenul în energie electrică, care este transformată în energie mecanică de acționare de către motorul central. Motorul electric este proiectat pentru o putere continuă de 320 kW și o putere maximă de 400 kW, cu un cuplu de 1.368 Nm, respectiv 2.470 Nm. Pachetul de baterii integrat servește la stocarea temporară a energiei electrice și la furnizarea de suport energetic situațional pentru a funcționa pila de combustie cu o eficiență optimă.

Autocarul S 517 HD transformat într-un autocar H ₂ cu o masă totală autorizată de 24,7 tone a fost omologat ca vehicul de testare pe baza raportului TÜV, în conformitate cu secțiunea 19.6 din Regulamentul german privind autorizarea utilizării vehiculelor în traficul rutier, care, pe lângă seria de teste efectuate pe poligoanele interne de testare ale Daimler Buses, permite și teste de condus pe drumurile publice.

Cu tehnologia sa de propulsie cu emisii zero, autobuzul concept Setra ComfortClass reprezintă o alternativă promițătoare la vehiculele diesel, deoarece nu numai că are un sistem de propulsie silențios, dar contribuie semnificativ și la îmbunătățirea calității aerului în orașe și regiuni de vacanță. Comparativ cu autobuzele electrice cu baterie, autocarul se caracterizează și printr-o autonomie mai mare și timpi de realimentare mai scurți.

Suportul tehnologic este dezvoltat la Daimler Buses din Neu-Ulm. Fabrica este centrul de competență pentru autocare de toate tipurile de propulsie. Un total de aproximativ 3.800 de angajați lucrează la Daimler Buses din Neu-Ulm în funcții centrale, dezvoltare și producție de autobuze.

Autobuzele Daimler au o foaie de parcurs clară pentru e-mobilitate

Daimler Buses are o foaie de parcurs clară pentru electrificarea vehiculelor sale în toate segmentele. În conformitate cu strategia duală a companiei-mamă Daimler Truck, Daimler Buses se bazează atât pe tehnologii electrice pe bază de baterii, cât și pe tehnologii bazate pe hidrogen.

Autobuzul urban Mercedes-Benz eCitaro, complet electric, este în producție de serie din 2018. Vehiculul este disponibil și cu o celulă de combustie pe bază de hidrogen ca dispozitiv de extindere a autonomiei din 2023. Mercedes-Benz eIntouro, electric, va urma lansarea începând cu 2026. Autobuzul interurban își va sărbători premiera mondială la începutul lunii octombrie 2025 la Busworld Europe din Bruxelles. Este disponibil pentru comandă din primul trimestru al anului 2025.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Metrans
CamioaneNoutati

Metrans adaugă șase camioane electrice Volvo la flota din Praga

Compania cehă de transport Metrans, care aparține Hamburger Hafen und Logistik AG...

flota
CamioaneNoutati

Gebrüder Weiss extinde flota de camioane electrice în Austria

Furnizorul de servicii logistice Gebrüder Weiss își extinde flota de camioane electrice...

eCitaro
AutobuzeNoutati

Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell, roadshow în România

În perioada 15 septembrie – 3 octombrie, Daimler Truck & Bus România...

VECV
CamioaneNoutati

VECV și Jio-bp Pulse își unesc forțele

VE Commercial Vehicles (VECV), o societate mixtă între Volvo Group și Eicher...