Steyr Automotive a semnat un acord de producție contractuală cu compania chineză SuperPanther pentru a produce camioane electrice în Austria. Acordul marchează intrarea SuperPanther pe piața europeană.
Companiile au prezentat deja capul tractor electric eTopas 600 la IAA Transportation anul trecut. Despre acesta se spune că este special conceput pentru piața europeană. Deși nu există detalii suplimentare, partenerii au declarat la prezentare că modelul va fi echipat cu baterii LFP cu un conținut energetic de 621 kWh, permițând o autonomie de 500 de kilometri.
eTopas 600 se bazează pe o arhitectură de 876 de volți și oferă o putere continuă de 394 kW și o putere de vârf de 692 kW în configurația sa cu două motoare. Puterea de încărcare în curent continuu este de 2x 330 kW, ceea ce înseamnă că sunt instalate două porturi de încărcare CCS care pot încărca în paralel. SuperPanther estimează timpul de încărcare la mai puțin de 38 de minute pentru un nivel de încărcare a bateriei de 20 până la 80%.
Steyr și SuperPanther vor lansa o familie de produse pentru camioane, eEmerald
Mai mult, cele două companii au anunțat lansarea unei familii de produse pentru camioane numită eEmerald în septembrie anul trecut, formată din trei modele cu sisteme de propulsie, game și configurații de cabină diferite. Cu toate acestea, nu există alte detalii în acest moment. Însă companiile au semnat deja o scrisoare de intenție pentru colaborarea cu DHL în timpul târgului.
În cadrul contractului, expertiza în producție a Steyr va fi combinată cu tehnologia de acționare electrică a SuperPanther pentru camioane de înaltă performanță în Europa. Ambele companii își subliniază ambiția de a satisface cererea tot mai mare de vehicule comerciale electrice în Europa și de a accelera tranziția către transportul greu sustenabil.
Puține informații pentru moment
Există câteva informații (deși foarte limitate) pe site-ul european al companiei chineze. Acesta enumeră patru tehnologii de bază, și anume „punți eAxle extrem de integrate cu putere la cerere și control software complet”, precum și un sistem integrat de management termic, o platformă de 900V și un „controler de domeniu al șasiului cu cea mai recentă arhitectură EE care permite control dinamic integrat și digitalizare”. De asemenea, se menționează că bateria camionului va fi integrată în șasiu. În plus, SuperPanther spune că „ecosistemul său eTrucking” va include supraîncărcare și înlocuire a bateriilor. Cu toate acestea, compania nu intră în detalii.
Manfred Eibeck, vicepreședinte al Consiliului de Supraveghere al Steyr Automotive, a declarat: „Steyr Automotive apreciază foarte mult parteneriatul său strategic cu SuperPanther. Vom combina experiența Steyr în producția de vehicule și capacitățile sale moderne de producție cu expertiza de vârf a SuperPanther în dezvoltarea sistemelor de acționare electrică.”
Comentați?