Home Camioane Simon Loos testează un Volvo FH electric de 50 de tone ca LHV
CamioaneTehnologie

Simon Loos testează un Volvo FH electric de 50 de tone ca LHV

106

Simon Loos a testat recent un Volvo FH Electric, cu o greutate totală maximă permisă de 50 de tone, ca o combinație de camion mai lung și mai greu (LHV). Prin aceasta, furnizorul de servicii de logistică demonstrează că implementarea LHV în cazul unui camion electric este posibilă.

Practic, furnizorul de servicii logistice Simon Loos a pus la lucru un Volvo FH Electric, cu o greutate totală maximă admisă de 50 de tone, într-o combinație de vehicule de 25,25 de metri. Testul s-a desfășurat timp de două zile prin intermediul unor curse naveta între fabrica Pepsi din Broek op Langedijk și depozitul Kuehne+Nagel din Utrecht. Iar acesta a demonstrat că implementarea unui cap tractor electric în combinațiile de vehicule mai lungi este posibilă. Astfel, compania olandeză face următorul pas pentru a fi pregătită pentru noi provocări în viitor.

Omologat pentru utilizarea în combinații de 25,25 m capul tractor Volvo FH Electric 4×2 este primul camion electric aprobat pentru utilizarea în astfel de condiții, cu o greutate maximă combinată de 50 de tone. Cele șase pachete de baterii de 90 kWh fiecare dau o capacitate totală de 540 kWh. O valoare suficientă pentru a asigura autonomia în condiții de trafic care nu sunt de iarnă. Martijn Kuipers, cunoscut de pe canalul YouTube și Instagram cu același nume și șofer experimentat de LHV la Simon Loos, a fost la volan în ambele zile.

„În dimineața primei zile am încărcat complet ambele remorci cu o marfă relativ ușoară în Broek op Langedijk
și am descărcat-o în Utrecht, pentru a ne întoarce pe gol. După-amiază, am făcut aceeași călătorie, dar cu
ambele remorci încărcate cu același tip de marfă. În a doua zi am făcut același lucru, pentru a asigura de
corectitudinea datelor și pentru a măsura orice efect al vremii”, spune Wim Roks, manager de flotă la Simon
Loos.

Infrastructura de încărcare este un punct cheie

„Totul a decurs conform planului”, spune Roks. „Volvo FH Electric face ceea ce trebuie să facă, este silențios,
fiabil și are o capacitate de tractare suficientă. Testul a relevat însă și faptul că infrastructura publică de încărcare mai are încă un drum de parcurs. Am experimentat faptul că stațiile de încărcare publice
se defectează în mod regulat și pot oferi o rată de încărcare mai mică decât cea așteptată. De asemenea,
în unele cazuri, camionul trebuie să fie deconectat pentru a ajunge la stația de încărcare”, a mai completat Roks.

Flotă electrică formată din aproximativ 40 de camioane

Cu toate acestea, flota electrică a lui Simon Loos este în plină dezvoltare. Compania operează camioane electrice încă din 2013, punând bazele unei flote de transport fără emisii. În prezent, flota electrică este formată din aproximativ 40 de camioane, în principal pentru distribuția cu amănuntul și catering. În lunile următoare, acest număr va crește la 50.

În prima jumătate a acestui an, au fost adăugate la flotă capete tractor Volvo FM Electric, care vor fi utilizate în transportul de distribuție pentru Albert Heijn. Acestea permit livrări fără emisii pentru magazinele din centrul
orașelor. În plus, primul cap tractor Volvo FH Electric din Europa a fost pus oficial în funcțiune de Simon Loos la sfârșitul lui 2022, în colaborare cu Unilever și Kuehne+Nagel. Acesta este utilizat pentru transportul greu între centrele de distribuție.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...