Home Camioane Scania, pas nou în decarbonizarea lanțului de aprovizionare
Camioane

Scania, pas nou în decarbonizarea lanțului de aprovizionare

9

Scania a plasat prima comandă de oțel ecologic, luând în calcul decarbonizarea lanțului său de aprovizionare.

Compania a semnat un acord cu H2 Green Steel, care va furniza material sustenabil pentru construcția camioanelor Scania din Europa. Urmează o extindere treptată în producția din China și America Latină.

Noua comandă marchează un pas important în direcția reducerii amprentei de carbon pentru fabricarea vehiculelor sale. Producția va începe în 2025, la noua uzină H2 Green Steel din Boden, în nordul Suediei. Livrările din material sustenabil sunt programate pentru 2027.

Scania își propune să elimine treptat principalele surse de emisii de CO2 din lanțul său de aprovizionare până în 2030, inclusiv utilizarea exclusivă a oțelului ecologic, a bateriilor verzi, a aluminiului verde și a fontei verzi în procesul de producție.

Scania, partener în Coaliția First Movers

De asemenea, Scania este un partener în cadrul Coaliției First Movers, care încurajează achizițiile cu emisii reduse de CO2 în industriile greu de decarbonizat. Prin acest nou contract, Scania își îndeplinește angajamentul față de coaliție de a cumpăra cantități semnificative de oțel ecologic. Având în vedere că la fabricarea unui camion este necesar de aproximativ patru tone de oțel, utilizarea poate avea un impact semnificativ asupra climei.

„Cu această primă comandă de la partenerul nostru strategic H2 Green Steel, ne continuăm progresul în direcția reducerii impactului asupra climei în lanțul nostru de aprovizionare”, a declarat Anders Williamsson, vicepreședinte executiv, șef al departamentului de cercetare, dezvoltare și achiziții la Scania.

„Scania a fost unul dintre cei mai mari susținători ai noștri încă din prima zi. Nu numai, pentru că ne-a ajutat să încadrăm oportunitatea pentru oțelul ecologic, ci și ca investitor timpuriu de capital de pornire. Sprijinul și parteneriatul lor în elaborarea propunerii de valoare au contribuit masiv la strategiile noastre de lansare pe piață. Scania fiind cu adevărat un pionier în domeniul sustenabilității și a fost prima companie din sectorul său care a stabilit obiective bazate pe știință în conformitate cu Acordul de la Paris. Acum, toți clienții noștri care se orientează spre viitor fac același lucru”, a declarat Mark Bula, șef comercial Boden Steel la H2 Green Steel.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Ford Trucks și IVECO semnează un Memorandum de Înțelegere pentru a examina potențiale sinergii

Ford Trucks și IVECO au în plan un eventual parteneriat tehnologic. Primul...

Camioane

Gheorghe Vlase – Ambasadorul Ford Trucks F-Max pentru un condus eficient

AIC Trucks anunță lansarea unui proiect de test și analiză reală a...

Camioane

Camioanele „verzi” scapă de taxa de tranzitare a Bucureștiului

Vehiculele comerciale cu propulsie electrică sau hibridă vor fi scutite de plata...

Camioane

Volvo FH16: Un motor nou și mai puternic

Volvo Trucks introduce un nou motor pentru emblematicul său camion FH16. Cu...