Home Camioane Renault, electrificare pe șantiere
Camioane

Renault, electrificare pe șantiere

207

Cu ocazia salonului Intermat, producătorul francez anunță lansarea primului vehicul de șantier off-road 100% electric de pe piață.

Noua propunere electrificată a celor de la Renault Trucks este E-Tech C 8×4 Tridem, un model echipat cu o „macara cu două benzi” cu benă CIF și macara FASSI. Un camion care se remarcă în special prin bara sa din oțel, care îi permite să opereze pe teren accidentat fără probleme. De asemenea, trebuie menționat că vehiculul are un unghi de atac de 25°.

Cu cele patru baterii cu o capacitate de 90 kWh fiecare, Renault Trucks E-Tech C 8×4 Tridem are o capacitate totală de 360 kWh, cu o energie utilă estimată la 250 kWh, oferind o autonomie estimată între 150 și 220 km, în funcție de condițiile de utilizare. O capacitate ideală pentru uzul zilnic al unui camion de șantier. Celulele și modulele de baterii sunt furnizate de Samsung SDI și sunt asamblate în Ghent, Belgia, într-o fabrică a grupului Volvo, din care face parte Renault Trucks.

Renault Trucks E-Tech C 8×4 Tridem are o bară frontală din oțel

Caracteristica distinctivă a camionului constă în bara sa frontală din oțel. O soluție mult mai robustă comparativ cu omologul său din plastic, asigurând durabilitatea vehiculului în timpul operațiunilor de traversare a terenului accidentat și protejând complet grila frontală. În plus, Renault Trucks E-Tech C 8×4 Tridem are un unghi de atac foarte bun, de 25°, un aspect esențial pentru anumite șantiere cu pante abrupte.

Camionul este, de asemenea, echipat cu noul tablou de bord, precum și cu toate sistemele de siguranță care respectă reglementările GSR 2 (radare laterale, radare frontale, cameră spate) ce vor intra în vigoare la 7 iulie 2024.
În final, Renault Trucks E-Tech C 8×4 prezintă noua semnătură grafică a producătorului pentru vehicule electrice: capace ornamentale și o bandă verticală de culoare albastră pe lateralele vehiculului. Acestea au, de asemenea, o nouă placă Emblem din plexiglas albastru cu noul logo al mărcii, cu trăsături modernizate.

Confort la volan, silențios

Datorită energiei electrice, camionul are o funcționare silențioasă, ceea ce face utilizarea sa mai confortabilă pentru șofer. Dar acesta nu este singurul avantaj. Întreaga caroserie este alimentată de o pompă hidraulică, care la rândul ei este alimentată de motorul electric. Acest lucru permite o funcționare mai silențioasă a macaralei și a benei. Un avantaj semnificativ pentru a proteja liniștea locuitorilor din jurul șantierului.
„Odată cu introducerea Z.F.E., vehiculele diesel vor fi în curând interzise în centrele urbane și, implicit, pe șantiere. Acest Renault Trucks E-Tech C 8×4 este o soluție perfectă pentru a accesa centrele orașelor într-un mod silențios. Acest camion de șantier electric se aliniază cu o politică de decarbonizare generală implementată de câțiva ani de Renault Trucks, și nu putem decât să fim încântați de acest lucru”, spune Charles Pierron, inginer de produs la Renault Trucks France.

Primul camion de șantier 100% electric, Renault Trucks E-Tech C 8×4 Tridem este deja disponibil pentru comandă. Modelul expus la salonul Intermat va intra apoi în parcul de demonstrație al Renault Trucks France, care conține aproximativ douăzeci de camioane electrice, pentru a putea fi testat de potențiali clienți.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...