Advertisement

Home Noutati Prin ce se diferențiază anvelopele all-season de anvelopele de vară și de cele de iarnă
Noutati

Prin ce se diferențiază anvelopele all-season de anvelopele de vară și de cele de iarnă

345

Dacă ești posesor de mașină, cu siguranță știi că pe piață există trei tipuri de anvelope: de vară, de iarnă și all-season. Pentru multe persoane, anvelopele all-season sună ca o alegere potrivită, deoarece nu trebuie să le schimbe de două ori pe an. Cu toate acestea, înainte de a face trecerea la anvelopele all-season este important să știi care este diferența dintre cele trei tipuri și ce caracteristici are fiecare tip în parte.

Anvelopele all-season se diferențiază de anvelopele de vară și cele de iarnă prin caracteristicile și compoziția lor, care sunt concepute să ofere performanțe satisfăcătoare într-o gamă mai largă de condiții meteorologice. Iată principalele diferențe între aceste tipuri de anvelope:

Anvelope de vară:

  • Compoziție: Anvelopele de vară sunt fabricate dintr-un amestec de cauciuc care este optimizat pentru temperaturi mai ridicate. Acestea conțin mai puțin cauciuc natural, ceea ce le face mai rigide și mai potrivite pentru temperaturi calde.
  • Modelul profilului: Anvelopele de vară au un model de profil care asigură aderență bună pe drumurile uscate și ude, evacuând eficient apa pentru a preveni acvaplanarea.
  • Performanță pe carosabil uscat: Aceste anvelope oferă o manevrabilitate excelentă și o aderență bună pe drumurile uscate, contribuind la performanțe de conducere sportive.

Anvelope de Iarnă:

  • Compoziție: Anvelopele de iarnă sunt concepute pentru temperaturi scăzute și condiții de îngheț. Ele conțin un amestec special de cauciuc care rămâne flexibil chiar și la temperaturi foarte joase.
  • Modelul profilului: Anvelopele de iarnă au un model de profil cu șanțuri mai adânci și mai multe lamele, care oferă aderență sporită pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheață și polei.
  • Performanță pe carosabil umed sau înghețat: Aceste anvelope auto asigură o aderență superioară pe carosabil umed sau înghețat, iar compoziția lor flexibilă le permite să se adapteze la condițiile de iarnă.

Anvelope all-season:

  • Compoziție: Anvelopele all-season sunt concepute să fie un compromis între anvelopele de vară și cele de iarnă. Ele conțin un amestec de cauciuc care este adaptat pentru temperaturi variabile, dar nu atât de specializat ca cel din anvelopele de iarnă.
  • Modelul profilului: Anvelopele all-season au un model de profil care combină caracteristicile anvelopelor de vară și de iarnă. Ele au șanțuri mai adânci și mai multe lamele decât cele de vară, dar nu atât de profunde și complexe ca cele de iarnă.
  • Performanță versatilă: Aceste cauciucuri sunt proiectate să ofere performanțe rezonabile într-o gamă variată de condiții meteorologice, inclusiv pe drumuri umede, uscate și ușor acoperite cu zăpadă.

În timp ce anvelopele de vară și cele de iarnă sunt create pentru condiții specifice de mediu, anvelopele all-season sunt o opțiune mai versatilă pentru șoferii care doresc o soluție convenabilă pentru a face față sezoanelor variabile. Cu toate acestea, anvelopele all-season pot avea o performanță mai redusă în comparație cu cele specializate în condiții extreme de vară sau iarnă.

Anvelopele all-season sunt perfecte pentru persoanele care conduc doar în oraș, unde condițiile de trafic sunt mai bune. În schimb, pentru cei care sunt mereu pe drumuri, mai ales dacă circulă prin zone cu serpentine, în timpul iernii este mai sigur să circule cu anvelope de iarnă, care au o aderență mult mai bună.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

IVECO
AutobuzeNoutati

Iveco va furniza până la 4.000 de autobuze cu emisii reduse și zero către zona metropolitană Paris

Iveco Bus a semnat trei acorduri-cadru majore cu Île-de-France Mobilités pentru furnizarea...

MaritimNoutatiTransportatori

Reinventarea pânzelor: Viitorul transportului maritim cu emisii reduse de carbon

Când majoritatea oamenilor se gândesc la nave cu pânze, se gândesc la...

tren
FeroviarNoutatiTransportatori

Cel mai rapid tren din lume doboară recordul de viteză. VIDEO

China a început testele preliminare pentru CR450, considerat cel mai rapid tren...

emisiile
AutobuzeCamioaneNoutati

Producătorii europeni de camioane vor relaxarea obiectivelor privind emisiile de CO2

Volvo Trucks, Daimler Truck, Scania, MAN, Iveco și Ford au trimis o...