Home Transportatori Feroviar Primele trenuri pe hidrogen din România
Feroviar

Primele trenuri pe hidrogen din România

95

Proiectul pilot pentru achiziția primelor trenuri pe hidrogen din România a fost avizat în Consiliul Tehnico – Economic al Ministerului Transporturilor. Anunțul a fost făcut de secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Vor exista astfel trenuri la 30 de minute între Gara de Nord și Aerportul Otopeni. Dar și din oră în oră între București – Pitești și București – Târgoviște.

„În ședința Comitetului Tehnico – Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din 29 aprilie, am avizat indicatorii de investiție pentru achiziția primelor trenuri nepoluante pe hidrogen, din România. Proiectul pilot, implementat prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziția a 12 automotoare de 160 de locuri. Precum și servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung”, a explicat secretarul de stat.

Proiectul pilot „privind utilizarea automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în cadrul obligației de serviciu public de transport feroviar de călători pe liniile CF neelectrificate” va deservi prin servicii cu frecvență ridicată rutele din nordul Municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Datorită fiabilității noilor vehicule trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj, a mai spus oficialul din Transporturi.

Rute pentru trenuri pe hidrogen

Noile trenuri pe hidrogen vor asigura legături:

  •  Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni și Titu
  • Trenuri la o oră între București – Găești – Pitești
  • Trenuri la o oră între București și Târgoviște
  • 4 trenuri pe zi între București – Slatina – Craiova prin Pitești

Trenurile vor permite îmbarcarea cu bicicleta și accesul facil pentru persoanele cu dizabilități.

Costurile totale estimative ale proiectului sunt de 973 milioane de euro, fără TVA, a menționat secretarul de stat. Potrivit lui, finanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Național de Redresare și Reziliență PNRR și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Prin înlocuirea tracțiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an și, de exemplu, 18.348 tone CO2/an și 306 tone NOx/an, contribuind la atingerea obiectivelor din strategiile europene și naționale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050, a conchis Scrioșteanu.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

FeroviarNoutati

Contractul cu polonezii de la PESA merge înainte

Și Curtea de Apel a respins contestația depusă de Alstom la reevaluarea...

FeroviarNoutati

Orient Express, varianda scandinavă

Din septembrie 2025, un tren de lux ar urma să circule în...

FeroviarNoutati

Regio Călători implementează plata cu cardul direct în tren

Operatorul feroviar privat Regio Călători implementează plata cu cardul direct în tren,...

FeroviarNoutati

Calea ferată Predeal – Brașov

Durata execuției lucrărilor de modernizare a secțiunii Predeal – Brașov va fi...