Home Transportatori Maritim Port Constanţa: dană suplimentară pentru cerealele ucrainene
Maritim

Port Constanţa: dană suplimentară pentru cerealele ucrainene

237

Portul Constanţa va echipa o dană suplimentară pentru transbordarea cerealelor ucrainene, a informat compania Ukrainian Danube Shipping Company (UDP).

„Colegii noştri români ne-au anunţat finalizarea licitaţiei pentru echiparea danei cu prilejul unei reuniuni trilaterale”, a informat Ukrainian Danube Shipping Company (UDP), .

Compania ucraineană a precizat că anul trecut a fost unul dintre iniţiatorii proiectului. Acesta a fost inițiat în condiţiile în care terminalele portului Constanţa nu aveau suficiente capacităţi pentru a gestiona traficul cerealelor din Ucraina. Anul trecut, „erau până la 600 de barje încărcate cu cereale în port care aşteptau la descărcare până la 30-40 de zile”, a informat UDP.

Acum, cea mai mare parte a exporturilor de produse agricole ucrainene au revenit în porturile din Odesa, însă ruta pe Dunăre rămâne una importantă, iar „noua dană nu va rămâne nefolosită”, a precizat UDP. Compania ucraineană are de gând să expedieze până la 200.000 – 250.000 de tone pe lună spre portul Constanţa.

„Oferim servicii complete, transport fluvial plus transfer de pe o navă pe alta în portul Constanţa. Dacă principala rută de export din Ucraina va reveni din nou pe Dunăre, dana va deveni o linie de salvare care va creşte semnificativ capacitatea totală a modelului nostru logistic”, a informat UDP.

Portul Constanţa a stabilit în 2023 un nou record în ceea ce priveşte exporturile de cereale, graţie majorării livrărilor de cereale provenite din Ucraina precum şi proiectelor de îmbunătăţire a infrastructurii finanţate de Uniunea Europeană. Potrivit reprezentanţilor autorităţii portuare, portul Constanţa a expediat anul trecut o cantitate record de 36 milioane de tone de cereale, în creştere cu 50% comparativ cu 2022, iar cerealele ucrainene au fost responsabile pentru aproximativ 40% din volumul total.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MaritimNoutati

Șantierul din Mangalia primește colacul de salvare de la turci

România negociază cu Desan Shipyard pentru preluarea șantierului naval Damen Mangalia după...

MaritimNoutati

Portul Constanța, cel mai mare hub de carburanți din Marea Mediterană și Marea Neagră

Portul Constanța a înregistrat o creștere semnificativă a importurilor de motorină de...

MaritimNoutati

Cel mai mare șantier naval din România ar putea fi închiriat

Autorităţile române de resort se află în negocieri avansate cu un potenţial...

MaritimNoutati

Cifre INS despre traficul în porturile maritime din România

INS anunță că 59,5 mil. tone de mărfuri au tranzitat anul trecut...