Home Transportatori Feroviar Pe 5 decembrie ajunge în România primul tren nou cumpărat în ultimii 20 de ani
Feroviar

Pe 5 decembrie ajunge în România primul tren nou cumpărat în ultimii 20 de ani

144

Primul tren nou din comanda ARF de 37 de rame către Alstom va sosi în România în jurul datei de 5 decembrie, a anunțat vineri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

„La începutul lunii decembrie, și am primit chiar și poze, va intra în țară garnitura de tren, undeva în jurul datei de 5 decembrie, și se va merge spre Făurei, la testele necesare, astfel încât undeva, înainte de Crăciun, să poată să intre în circulație, dacă toate lucrurile sunt în ordine”, a declarat Sorin Grindeanu.

Primul tren nou din cele 37 contractate de statul român în ultimii 20 de ani este pregătit să plece din fabrica Alstom din Polonia în data de 25 noiembrie, va ajunge în România şi va merge direct la Centrul de Testări Feroviare Făurei, a declarat în octombrie Gabriel Stanciu, director general Alstom România.

Întrebat dacă până la 31 decembrie va circula primul tren nou cu călători, astfel încât România să nu piardă fonduri europene de 70 de milioane de euro, Gabriel Stanciu a răspuns: „Noi sperăm că da, pe baza unei autorizaţii în România pe care o dă ASFR”.

Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale ţării. De asemenea, vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj – Timişoara, Cluj – Suceava – Iaşi.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2,42 miliarde de lei, fără TVA.

Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

FeroviarNoutatiTransportatori

Naveta cu trenul în București și alte 20 de orașe mari din România

Naveta cu trenul va fi încurajată spre orașe precum București, Cluj Napoca,...

FeroviarNoutatiTransportatori

Mai puțini călători pe calea ferată

Numărul pasagerilor care au călătorit cu trenul, în primul trimestru din 2024,...

FeroviarNoutatiTransportatori

Abonamentele metropolitane la tren

Aprobarea OMTI 1039/2024 un pas înainte în optimizarea serviciilor feroviare de călători...

FeroviarNoutatiTransportatori

Reduceri de vară la Pass Interrail

Reduceri de 20% la Interrail Global Pass sau One County Pass, cumpărat...