Home Noutati Obligativitatea utilizării anvelopelor de iarnă pentru camioane
Noutati

Obligativitatea utilizării anvelopelor de iarnă pentru camioane

149

Este obligatorie utilizarea anvelopelor de iarnă? Există alte reguli, specifice? Ei bine, depinde de la țară la țară. 

Calendaristic vorbind, am intrat deja în perioada în care intră în vigoare normele speciale pentru sezonul de iarnă. Și, înainte de a porni în cursă, șoferii și transportatorii trebuie să verficie prevederile din țările tranzitate. Căci codurile rutiere variază foarte mult.

Sunt state care impun folosirea anvelopelor de iarnă. Însă și aici normele sunt diferite. La fel, folosirea lanțurilor de zăpadă, nu este o prevedere universal valabilă. După cum, diferite sunt și cerințele legate de lopata pentru zăpadă și sacul de nisip.

Folosirea anvelopelor de iarnă

Germania impune anvelopele de iarnă, însă se precizează că trebuie montate doar pe osiile frontale. Pentru moment, pentru că regula urmează să se schimbe.

În Suedia există reglementări noi, adoptate în 2021, dar aplicabile din această iarnă. Iar acestea spun că vehiculele comerciale trebuie să aibă anvelope de iarnă pe toate osiile de la începutul lunii decembrie până la sfârșitul lunii martie.

În Franța, noile reglementări privind anvelopele de iarnă pentru camioane au intrat în vigoare la 1 noiembrie 2021. Acestea se vor aplica în regiunile montane pentru vehiculele cu o greutate de minim 3,5 tone.

Astfel, anvelopele de iarnă vor fi obligatorii începând cu 1 noiembrie 2021 în toate zonele montane franceze (Alpii, Corsica, Masivul Central, Masivul Jura, Pirineii, Masivul Vosges). În plus, vehiculele de peste 3,5 t cu remorcă sau semiremorcă trebuie să aibă lanțuri de zăpadă chiar dacă au anvelope de iarnă.

Noua cerință se aplică, anual de la 1 noiembrie la 31 martie.

Crampoane sau lanțuri?

Și în acest caz, există abordări diferite. Există țari în care este interzisă folosirea anvelopelor cu crampoane. În timp ce în altele sunt permise.

În Marea Britanie se pot folosi crampoanele. Însă, dacă acestea deteriorează suprafața carosabilului, proprietarul vehiculului trebui să achite costurile de reparare.

În alte țări, utilizarea este permisă doar în anumite orașe. Spre exemplu, în Norvegia, în localități precum Trondheim și Oslo. Însă numai după achitarea unei taxe.

Diferențe de prevederi există și în privința folosirii lanțurilor. Aici am nota două cazuri în care norma este obligatorie pentru anumite perioade specifice. De la 1 noiembrie la 15 aprilie în Austria, ori de la 15 noiembrie la 31 martie, în Bulgaria.

Nu uitați lopata în Balcani

În Balcani, foarte des este întâlnită obligația dotării vehiculelor grele și a autocarelor cu lopată pentru zăpadă. Cum este cazul în Croația, unde este valabilă pentru toate vehiculele, ori în Muntenegru, Kosovo, Macedonia și Serbia.

În Bosnia și Herțegovina și în România prevederile cer ca în vehiculele cu masa totala de peste 3,5 t. să fie și un sac de nisip. Iar în Bosnia prevederile specifică chiar ca sacul să fie de 25-50 kg.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

Bosch se dezvoltă cu software și tehnologie pentru camioane și furgonete

Transportul de marfă este un pilon important al economiei. Pentru a beneficia...

CamioaneNoutati

Din 1 ianuarie 2025 se aplică „Rovinieta de Braşov”

De la începutul anului viitor, pe mai multe drumuri administrate de Consiliul...

FeroviarNoutati

Contractul cu polonezii de la PESA merge înainte

Și Curtea de Apel a respins contestația depusă de Alstom la reevaluarea...

NoutatiTehnologie

4,3 milioane de roboți industriali în uzinele din întreaga lume la finele lui 2023

Pentru al treilea an la rând, numărul roboţilor instalaţi în uzinele din...