Compania norvegiană Havila Kystruten este una dintre cele două companii de transport maritim care navighează între orașele de coastă Bergen și Kierkenes și a anunțat că nu va mai transporta vehicule electrice sau electrificate pe navele sale, în urma rezultatelor unei investigații externe.
Compania va transporta pasageri și mărfuri în continuare, scrie Flote Auto. Dar, în ceea ce privește vehiculele, pe feriboturile sale nu vor mai urca decât cele cu ardere internă. Principalul motiv al deciziei este siguranța la incendiu.
Deși nu este clar ce a determinat compania să deruleze ancheta externă, temerile de incendii în transportul maritim au fost alimentate de incidentul de anul trecut. Atunci, nava Felicity Ace, deținută de o companie japoneză, a luat foc în sudul insulelor Azore.
Deși cauza incendiului nu a fost stabilită, la bordul navei se aflau vehicule cu baterii, ceea ce a condus la speculații conform cărora acestea ar fi putut fi responsabile de incident.
Care este substratul pentru decizia luată de compania maritimă norvegiană
În timp ce cercetările arată că vehiculele cu ardere internă iau foc mai des decât vehiculele electrice, compania Havila Kystruten a arătat că nu frecvența incendiilor o îngrijorează, ci capacitatea navelor sale de stingere a focului produs de mașinile pe baterii.
„Aceasta este o evaluare pură a siguranței, iar concluzia analizei de risc arată că un posibil incendiu la vehiculele cu ardere internă va putea fi gestionat de sistemele și de echipajul pe care îl avem la bord. Un posibil incendiu la mașinile electrice, hibride sau pe hidrogen va necesita eforturi externe de salvare și ar putea pune oamenii de la bord și navele în pericol”, a declarat Bent Martini, directorul general al companiei.
Problema este deosebit de semnificativă pentru Norvegia, care este unua dintre cele mai mari piețe de vehicule electrice din lume. Peste 80% din toate vehiculele vândute în țară în 2022 au fost complet electrice.
Comentați?