Daimler Trucks a prezentat astăzi, la salonul CES din Las Vegas, noul Cascadia, care oferă tehnologie de condus autonom de nivelul 2, devenind primul camion cu aceste performanțe din America de Nord. Compania a mai anunțat astăzi că va investi 500 de milioane de euro în dezvoltarea camioanelor autonome de nivelul 4.Noul Cascadia dispune de sistemele Active Drive Assist (prezent de asemenea pe viitorul Mercedes-Benz Actros și pe asiaticul FUSO Super Great) și Detroit Assurance 5.0 cu Active Lane Assist. Astfel, Cascadia poate să frâneze, accelereze și vireze independent la orice viteză. Toate acestea sunt posibile printr-o fuziune între informațiile oferite de senzori radar și camere video.
Pentru camioanele comerciale, nivelul 4 de automatizare este pasul natural de urmat, deoarece nivelul 3 nu oferă clienților avantaje substanțiale față de nivelul 2. Vezi toate nivelurile de automatizare a vehiculelor definite aici.
”Ca lider în această industrie, avem mulți ani de experiență cu vehicule automatizate. În 2015, Freightliner Inspiration Truck a primit prima licență pentru un vehicul comercial autonom. Acum ducem camioanele automatizate la următorul nivel: noul Freightliner Cascadia este parțial automatizat în 2019. În viitor, automatizarea înaltă a camioanelor va crește performanța clienților și va contribui la un transport mai sustenabil”, a declarat Martin Daum, membru în consiliul de conducere al Daimler AG responsabil pentru Daimler Trucks & Buses.
Rezultate sub așteptări pentru plutoane
În schimb, Daimler Trucks a reevaluat beneficiile plutoanelor de camioane, definite ca o cuplare electronică între două sau mai multe vehicule, cu posibilitatea de a reduce semnificativ distanța dintre ele, deci și pierderile aerodinamice și consumul de carburant. Daimler Trucks a testat plutoanele de camioane de mulți ani, în special în Statele Unite, unde se credea că beneficiile vor fi mai substanțiale. Totuși, rezultatele au arătat că economiile de consum, chiar și în condiții ideale, sunt mai mici decât cele așteptate. În plus, ele sunt și mai mult diminuate în momentele în care plutoanele se deconectează și camioanele trebuie să accelereze pentru a se reconecta. Cel puțin pentru aplicațiile pe distanțe lungi din SUA, analizele curente arată avantaje minime pentru plutoane, mai ales în cazul noilor modele, mai aerodinamice.
Comentați?