Lansarea motorului Scania OC13 alimentat cu gaz marchează startul soluțiilor alternative din noua generație de camioane. Motorul OC13 se bazează pe motorul legendar al Scania de 13 litri și funcționează conform principiului Otto, cu bujii și combustie completă.
În Europa există un interes tot mai mare pentru vehiculele alimentate cu biogaz sau gaz natural, ca urmare a creșterii disponibilității, a îmbunățirii infrastructurii și a rezultatelor economice pentru transportatori. În plus, gazul natural oferă o reducere a emisiilor de CO2 de aproximativ 15%.
Motoarele Scania alimentate cu gaz se bazează pe o combustie stoichiometrică, în care carburantul și oxigenul sunt arse complet. Similar unui motor pe benzină, combustia este inițiată de bujii, iar pre-amestecarea carburantului se face înaintea intrării în cilindri.
Noul motor de 13 litri este disponibil întodeauna cu transmisiile automatizate Scania Opticruise. ”În timpul dezvoltării, scopul nostru a fost să obținem cea mai bună manevrabilitate. Performanțele și caracteristicile ar trebui să corespundă cu cele ale unui motor diesel modern”, a explicat Folke Fritzson, Senior Engineer la Scania R&D și membru al echipei care a dezvoltat motoarele Scania alimentate cu gaz.
Soluțiile privind rezervoarele sunt un alt aspect important. Atât rezervoarele de LNG (gaz lichefiat la rece) cât și cele de CNG (gaz comprimat) pot fi comandate direct la Scania. Versiunile LNG oferă o autonomie mai mare, deoarece este disponibilă o cantitate mai mare de combustibil.
2 Comentarii