Home Transportatori Feroviar Ministerul Transporturilor achiziționează două trenuri de lucru
FeroviarNoutatiTransportatori

Ministerul Transporturilor achiziționează două trenuri de lucru

54

Ministerul Transporturilor va achiziționa două trenuri de lucru. Acestea ar urma să impulsioneze refacerea infrastructurii feroviare, care este într-o stare foarte proastă. Cele două sisteme care vor intra în portofoliul CFR Infrastructură vor costa 200 milioane euro. Livrarea acestor sisteme complete ar trebui să se facă la maxim trei ani de la contractare.

În prezent, din cauza lipsei de-a lungul ultimilor ani a unei finanțări constante pentru execuția lucrărilor de întreținere și de reparație capitală a infrastructurii feroviare, peste 70% din liniile curente şi directe au nevoie de reparaţii capitale. Viteza medie tehnică de circulaţie actuală pe reţeaua CFR este 69,04 km/h care reprezintă cca 80% din viteza proiectată a reţelei. Ritmul actual de execuție a lucrărilor de refacţie reprezintă cumulat 1% din lungimea rețelei scadente de refacție (9.829 km).

Prin achiziția componentelor sistemelor de trenuri de lucru va fi sprijinit programul de modernizare a infrastructurii feroviare. Cu accent pe reînnoirea liniilor curente şi directe (refacţie). Având beneficii imediate în ceea ce privește creșterea performanțelor infrastructurii feroviare, a competitivităţii serviciilor de transport feroviar de călători şi marfă.Astfel, prin efectuarea lucrărilor de reparație a suprastructurii căii ferate cu refacerea substratului acesteia, viteza de circulație poate crește la peste 140 km/h. Iar în cazul lucrărilor de reînnoire fără refacerea substratului căii se poate circula cu o viteză de până la 140 km/h, care este și viteza proiectată a liniilor.

Obiectivele generale ale investiției

Discuții despre aceste trenuri de lucru se poartă încă de anul trecut. Obiectivele generale ale investiţiei efectuate de Ministerul Transporturilor prevăd achiziționarea a două trenuri de lucru. Mai precis, un utilaj de realizat strat de formă, cu un potențial de 75 km/an, și un utilaj de refacționat suprastructura căii, cu un potențial de 300 km/an. CFR S.A estimează că anual va putea reabilita și refacționa anual curc 600 km linie simplă. Mai precis:

  • 150 km de refacție a suprastructurii căii cu refacerea substratului căii ferate;
  • 450 km refacție suprastructura căii fără refacerea substratului căii ferate.

Programul de prioritizare a lucrărilor de refacţie a liniilor curente şi directe va fi coroborat cu un altul aflat pe agendă. Mai precis programul de modernizare a infrastructurii aferente coridoarelor feroviare europene şi a reţelei TEN-T. Acesta vizează reabilitarea integrală în următorii ani a tuturor magistralelor feroviare, precum şi a principalelor legături intermagistrale.

Programul de achiziție este de 36 de luni de la data semnării contractelor de achiziții iar finanțarea va face obiectul unei proiecții financiare multianuale atât din punctul de vedere al contribuției bugetului național cât și din perspectiva finanțării nerabursabile provenite din fonduri europene.

Ministerul Transporturilor va beneficia de expertiza BEI – PASSA

Studiul de fezabilitate va fi elaborat de experţi BEI – PASSA. Cuantificarea rezultatelor ca urmare a realizării/implementării investiției vizează:

  • Creșterea volumului de lucrări de refacție a suprastructurii căii ferate;
  • Efectuarea unor investiţii pentru modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii feroviare, pe măsura acumulării expertizei şi experienţei necesare;
  • Reducerea duratelor de realizare a proiectelor de investiţii pentru reînnoirea,modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii feroviare. Cu aplicabilitate în toate etapele ciclului de derulare a unui proiect: pregătire, atribuire, execuţie;
  • Reducerea la minim a duratelor de indisponibilizare a liniei din cauza lucrărilor de refacţie.
  • Reutilizarea unei importante părţi a materialelor rezultate din demontări pentru reparaţia liniilor din staţii și a liniilor de importanţă secundară.
  • Restabilirea vitezelor de circulație proiectate. Cu avantajele conferite utilizatorilor sistemului feroviar.
  • Reducerea cheltuielilor de întreținere și reparație a liniilor.
  • Valoarea lucrărilor realizate în regie proprie este mai mică față de lucrările executate cu societăți terțe.

Estimarea calendarului de implementare a investiției

  • pregătire documentație de achiziție publică și publicare anunț: iulie 2021;
  • derulare procedură achiziție publică și desemnare câștigător: august 2021 – ianuarie 2022;
  • semnare contract/contracte sectorial/e de livrare: februarie 2022;
  • livrare sisteme complete trenuri de lucru: maxim 36 luni de la contractare.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

Noutati

IVECO și CNR confirmă eficiența bio-CNG-ului pentru decarbonizarea transporturilor

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de...

AerianNoutatiTransportatori

TAROM continuă tradiția de a transporta Echipa Olimpică a României

În calitate de partener oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR),...

NoutatiServicii

DKV Mobility oferă acces la prima rețea de stații de alimentare cu CNG din România

DKV Mobility, furnizor european de top de servicii și soluții de plată...