Home Camioane Mercedes-Benz Trucks la bauma 2025
CamioaneNoutati

Mercedes-Benz Trucks la bauma 2025

57

Soluții durabile pentru vehicule, servicii și mobilitate pentru transportul în construcții. Mercedes-Benz Trucks abordează toate aceste provocări cu soluții inovative, așa cum va demonstra din nou compania la bauma din acest an, care va avea loc între 7 și 13 aprilie 2025.

Indiferent că este vorba despre construcția de drumuri și căi de acces, transportul materialelor, infrastructura temporară sau condițiile complexe de trafic, puține sectoare se confruntă cu provocări operaționale atât de solicitante precum transportul în construcții. Vehiculele utilizate trebuie să îndeplinească standarde extrem de ridicate, în special în ceea ce privește robustețea, fiabilitatea, eficiența și siguranța. În același timp, tehnologiile orientate spre viitor pentru decarbonizarea transportului devin un focus tot mai central în transportul în construcții. Mercedes-Benz Trucks abordează toate aceste provocări cu soluții inovative, așa cum va demonstra din nou la bauma 2025.

La cel mai mare târg de comerț din lume pentru industria construcțiilor, Mercedes-Benz Trucks va expune peste 40 de vehicule cu o gamă largă de soluții aplicative la propriul stand din Sala B4 (Standul 141), precum și la diverși producători de caroserii. Aceste vehicule acoperă aproape întregul segment, fie că sunt alimentate cu un motor diesel convențional sau cu un sistem de propulsie electric pe bază de baterii. Producătorul va oferi și informații despre soluțiile sale de servicii și mobilitate, uneltele sale și noul brand TruckCharge.

Rezistent, puternic și acum și electric: noul Mercedes-Benz eArocs 400

Cu performanțele și durabilitatea sa atât pe drumuri asfaltate, cât și în afacerea în afacere, Arocs este deja un jucător major pe piața transportului în construcții de ani buni. Mercedes-Benz Trucks își extinde acum portofoliul electric cu un alt vehicul: Mercedes-Benz eArocs 400. Ca parte a premierelor mondiale de la bauma, producătorul va oferi informații detaliate despre noul camion electric și va sublinia avantajele mobilității electrice în transportul în construcții.

Strict limitat: Mercedes-Benz Arocs Extent

Cu Mercedes-Benz Arocs Extent, Mercedes-Benz Trucks își îmbunătățește și mai mult seria de modele axate pe construcții. Această ediție specială, limitată strict la doar 100 de unități, se remarcă prin designul său exclusiv. Capota frontală a modelului, care va intra în producție în iulie 2025, include o siglă Arocs rafinată în crom închis. O placă specială pe exterior diferențiază și mai mult acest model limitat. Pentru un nivel ridicat de recunoaștere, camionul include autocolante personalizate pe viziera soarelui și capota frontală, împreună cu o grilă decorativă finisată într-o nuanță special dezvoltată de gri mat Weather Gray.

Printre caracteristicile remarcabile ale Arocs Extent se numără o pană neagră din spatele stelei Mercedes-Benz în crom închis, faruri LED, faruri LED suplimentare integrate în viziera soarelui, elemente de finisaj carbon-look, capace de ax premium din oțel inoxidabil, capace de piulițe de roată, un volan din piele și pachetul Extra Line. Camionul este alimentat fie de motorul diesel Euro VI de a treia generație OM 471, fie de OM 473, cel mai mare motor diesel Euro VI de la Mercedes-Benz Trucks. Un alt punct forte al Mercedes-Benz Arocs Extent este Multimedia Cockpit Interactive 2, care a fost instalat ca echipament standard sau special pe toate modelele Arocs și Actros din această primăvară, în funcție de configurația cabinei șoferului.

Multimedia Cockpit Interactive 2 cu control vocal și conectivitate îmbunătățită

Cu noul Multimedia Cockpit Interactive 2, Arocs este mai conectat și optimizat decât oricând pentru operarea zilnică pe șantierele de construcții. Display-ul de instrumente de 12 inci și ecranul tactil îmbunătățit asigură o operare intuitivă – chiar și pe teren accidentat. Multe funcții pot fi acum activate rapid și în siguranță prin control vocal. Noul meniu Favorite permite, de asemenea, accesul direct la funcțiile specifice construcțiilor, cum ar fi prelevarea de putere. Un alt element nou este integrarea celui mai recent sistem de navigație pentru camioane și a datelor sale de traseu cu sistemul Predictive Powertrain Control (PPC), optimizând astfel conducerea anticipativă și precisă. Aplicația Remote Truck App 3.0 permite, de asemenea, gestionarea la distanță a principalelor funcții ale vehiculului.

TruckLive: Conectat din prima secundă

Multimedia Cockpit Interactive 2 oferă, de asemenea, acces la o gamă de caracteristici de conectivitate prin TruckLive, oferind beneficii semnificative pentru operatorii de flote, dar și pentru șoferi. Acest lucru este valabil atât pentru vehiculele electrice eActros 600, cât și pentru camioanele diesel tradiționale. De exemplu, modulul Live Traffic este util pentru programarea pe drum și pe termen scurt. Datele în timp real despre trafic permit calcularea dinamică a traseului, ceea ce poate reduce timpii de conducere și ajută la planificarea mai precisă a orelor de sosire.

Funcția Connected Traffic Warnings ajută la îmbunătățirea siguranței prin detectarea și transmiterea avertismentelor de pericol către vehiculele din apropiere. Șoferii văd evenimentele actuale de trafic pe harta vehiculului sau ca fereastră pop-up în clusterul de instrumente. În plus, există și avertismente sonore cu zece secunde înainte de evenimentul respectiv. Modulul poate avertiza despre zece tipuri de pericole, inclusiv accidente, ceață, ploi torențiale, șantiere și drumuri alunecoase.

Cea mai nouă caracteristică, Mercedes-Benz Trucks Remote 3.0, integrat în Multimedia Cockpit Interactive 2, funcționează ca interfața digitală între utilizator și camionul Mercedes-Benz. Informațiile importante despre starea vehiculului, cum ar fi nivelul bateriei, starea de încărcare și notificările push, pot fi accesate din aplicația mobilă.

O altă caracteristică TruckLive este Managementul Mentenanței, care ajută la îmbunătățirea planificării întreținerii cu prognoze actualizate ale intervalelor de întreținere. În plus, operatorii de flote pot păstra software-ul vehiculului la zi cu ușurință prin actualizări over-the-air. Aceasta funcționează aproape în orice moment și loc, reducând necesitatea vizitelor frecvente în atelier.

Cu noua funcție Service24h Connected, operatorii de flote pot acum raporta o defecțiune online la Mercedes-Benz Trucks Service24h. Raportul online este trimis prin portalul digital My TruckPoint pentru clienții Mercedes-Benz Trucks, economisind timp în comparație cu apelarea liniei de asistență. Datorită gestionării centralizate a vehiculului, majoritatea informațiilor despre camionul afectat sunt completate automat. TruckLive permite, de asemenea, transmiterea datelor de diagnostic și a locației actuale a vehiculului, ajutând tehnicienii Service24h să se pregătească eficient pentru situațiile de defecțiune.

Construit pentru muncă grea

Pentru camioanele diesel din seriile Actros și Arocs, transmisia hidraulică cu tracțiune pe roata din față, Hydraulic Auxiliary Drive (HAD), face munca grea mult mai ușoară. HAD funcționează până la o viteză de 30 km/h și generează cantitatea necesară de tracțiune suplimentară pentru a face față pantei și altor situații, chiar și pe drumuri alunecoase. Comparativ cu sistemele convenționale de tracțiune integrală, HAD economisește, de asemenea, combustibil și reduce greutatea.

Cuplajul fluid este un alt caracteristic destinat condițiilor dure. Fiind o combinație între o ambreiaj hidraulic de plecare și un retarder într-un singur component, permite manevre precise și fluide, chiar și sub încărcături mari și la viteze extrem de mici – totul fără uzură. Împreună cu frâna de motor de înaltă performanță, turbo retarder clutch oferă până la 750 kW de putere de frânare și un cuplu de frânare de până la 3.000 Nm – din nou, complet fără uzură.

Pentru sarcini deosebit de grele, Mercedes-Benz Trucks oferă Arocs SLT. Echipat cu motoare diesel Euro VI puternice (OM 471 sau OM 473), acest vehicul poate transporta o greutate totală a vehiculului de până la 500 de tone pe șantierele de construcții. Pentru a manevra astfel de încărcături, este dotat cu un șasiu extrem de robust, o suspensie și o construcție a cadrului deosebit de rezistente. În varianta sa cu un sistem de suspensie pe aer cu patru baloane și un cuplaj de remorcă, poate tracta opțional până la 1.000 de tone.

Asistenți atenți la bord

Un obiectiv important pentru Mercedes-Benz Trucks, în special în transportul în construcții, este asigurarea siguranței șoferilor – atât pe șantier, cât și pe drum. Pentru aceasta, diversele sisteme de asistență disponibile pe diferite serii de modele ajută șoferii să detecteze pericolele mai devreme, să frâneze la timp și să păstreze o vizibilitate clară asupra condițiilor de trafic. Aceste ajutoare electronice sunt deosebit de utile pentru a reduce riscurile de neatenție cauzate de oboseală, stres sau distragere, reducând riscurile de consecințe grave pentru toți cei implicați.

Datorită Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2, Front Guard Assist, Active Drive Assist 3, Traffic Sign Assist și Attention Assist – doar pentru a enumera câteva – compania își consolidează din nou poziția de lider în industrie prin aceste caracteristici de siguranță. Sistemele nu doar că respectă standardele Regulamentului General de Siguranță (GSR) emis de UE, care sunt în vigoare din 2022 și 2024, dar în unele cazuri le depășesc ca amploare.

De exemplu, Active Brake Assist 6 poate acum să efectueze o frânare completă automată la viteze de până la 60 km/h atunci când detectează pietoni, bicicliști sau utilizatori ai drumurilor care se află pe calea vehiculului. Regulamentul european privind siguranța generală (GSR) III impune frânarea doar pentru pietonii și bicicliștii care traversează pe drum, începând cu septembrie 2028. Un alt exemplu este Active Sideguard Assist 2, care, în cazul în care se detectează o problemă în zona de monitorizare roșie, poate iniția o manevră de frânare automată la viteze de virare de până la 20 km/h, oprind vehiculul în cazul în care șoferul nu răspunde la avertismentele sonore și vizuale.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiServicii

Plata taxei de pod de la Fetești-Cernavodă, prin aplicația 24pay

24pay app vine cu o noutate îndelung așteptată de utilizatori, chiar înainte...

NoutatiVehicule speciale

Otokar, joint venture cu Automecanica

Otokar a intrat într-o asociere de tip joint venture cu Automecanica, una...

AutobuzeNoutati

Karsan e-ATAK autonom la Iași

Autobuzul autonom Karsan e-ATAK a debutat în transportul public din România la...

FeroviarNoutati

Trenuri suplimentare în minivacanța de 1 Mai

CFR Călători suplimentează numărul trenurilor care vor circula spre litoral în minivacanța...