Mercedes-Benz Trucks își propune să atragă atenția asupra unor teme esențiale pentru industria transporturilor și societate – electrificarea, siguranța rutieră și imaginea șoferilor de camion – printr-o acțiune spectaculoasă: parcurgerea a peste 100 de kilometri în marșarier cu noul său camion electric pentru transport pe distanțe lungi, eActros 600, inclusiv cu semiremorcă.
Producătorul german intenționează să readucă în Germania titlul GUINNESS WORLD RECORDS™, stabilit anterior în SUA în 2020 cu un camion diesel, pentru o distanță de aproximativ 89 km. Cursa în marșarier este programată pentru 4 iunie, pe circuitul Motorsport Arena din Oschersleben, landul Saxonia-Anhalt. După finalizarea tentativei de record pe un traseu închis, eActros 600 va mai parcurge alți aproximativ 30 km în marșarier pe drumuri publice, cu destinația finală la Daimler Truck Global Parts Center din Halberstadt, locație care urmează să fie inaugurată oficial pe 10 iulie.
Un recordman la volanul viitorului electric
Marco Hellgrewe (50 de ani), ofițer în forțele armate germane și pasionat de camioane, deține deja un record similar din 2008, când a parcurs 64 km în marșarier cu un camion diesel. Acum, el va fi și inițiatorul și șoferul tentativei de record electric.
„Pentru mine, ca șofer pasionat, este o onoare să încerc din nou stabilirea unui record. Tehnologia a evoluat enorm, iar nimeni până acum nu a încercat acest lucru cu un camion electric. eActros 600 reprezintă viitorul mobilității electrice și arată că este posibil să ne depășim limitele. Testele de până acum au mers excelent și mă simt încrezător”, a declarat Hellgrewe.
O inițiativă cu miză socială și de imagine
„Ne bucurăm că Marco Hellgrewe a ales Mercedes-Benz Trucks și eActros 600 pentru această tentativă. Acțiunea reflectă spiritul inovator care ne caracterizează și ne oferă ocazia să punem în lumină teme esențiale pentru viitorul transporturilor”, a declarat Rainer Müller-Finkeldei, Head of Product Engineering la Mercedes-Benz Trucks.
El a adăugat: „eActros 600 este dovada că vehiculele electrice potrivite există deja. Totuși, este nevoie de măsuri suplimentare pentru a încuraja achiziția acestora și pentru a accelera dezvoltarea infrastructurii de încărcare. Mai mult, siguranța rutieră și recunoașterea muncii șoferilor trebuie să fie priorități – iar manevrarea în marșarier este o adevărată artă în meseria lor de zi cu zi.”
Conduci pentru o cauză bună
Recordul va fi realizat în colaborare cu asociațiile Blicki e.V. și PROFI – Pro Fahrer-Image e. V., care promovează educația rutieră în rândul copiilor și îmbunătățirea imaginii profesiei de șofer de camion. Logourile celor două organizații vor fi afișate pe eActros 600 și pe semiremorcă, iar Mercedes-Benz Trucks va sprijini financiar inițiativele acestora.
„Suntem încântați să susținem acest proiect care scoate în evidență rolul esențial al șoferilor profesioniști în societate”, a declarat Prof. Dr. Dirk Engelhardt, președinte PROFI. Iar Dirk Hendler, director Blicki e.V., a adăugat: „Este o oportunitate minunată de a promova siguranța rutieră în rândul copiilor. Până acum am instruit peste 80.000 de elevi de școală primară în Germania.”
Din Oschersleben la Halberstadt – cu poliția în spate
Tentativa de record va avea loc pe circuitul Motorsport Arena Oschersleben – un traseu tehnic, cu 14 viraje strânse. Acesta oferă un cadru sigur, cu riscuri reduse de întrerupere. După o pauză regulamentară, Marco Hellgrewe va continua traseul de aproximativ 30 km pe drumuri publice, în marșarier și cu escortă a poliției, spre Halberstadt. Viteza estimată pe traseu va fi între 10 și 20 km/h.
Despre eActros 600
Lansat oficial în producție la finalul anului trecut, eActros 600 a început să fie livrat clienților în decembrie 2024. Cu o capacitate a bateriei de peste 600 kWh și un tren de rulare electric eficient dezvoltat in-house, camionul poate parcurge până la 500 km fără încărcare intermediară, chiar și cu o masă totală de 40 de tone. Cu pauze de încărcare în timpul opririlor regulamentare, poate ajunge la peste 1.000 km parcurși zilnic.
eActros 600 este echipat cu trei pachete de baterii LFP (litiu-fier-fosfat), totalizând 621 kWh capacitate instalată, fiind proiectat pentru o durabilitate de 1,2 milioane de kilometri în 10 ani, cu o stare de sănătate a bateriei de peste 80%.
Necesitatea unei infrastructuri de încărcare solide
În Europa există în prezent mai puțin de 1.000 de puncte de încărcare pentru camioane grele. Pentru a contracara această lipsă, Daimler Truck a lansat un concept propriu de rețea semipublică de încărcare, cu peste 3.000 de puncte planificate până în 2030. În plus, joint venture-ul Milence (Daimler Truck, TRATON și Volvo Group) își propune instalarea a 1.700 de puncte de încărcare publice până în 2027.
Global Parts Center – inima pieselor de schimb Mercedes-Benz Trucks
În Halberstadt, Daimler Truck construiește centrul global de piese de schimb pe un teren de 900.000 mp. Cu o suprafață construită de 270.000 mp, centrul va livra piese către 20 de huburi regionale la nivel global, consolidând astfel eficiența lanțului de aprovizionare al Mercedes-Benz Trucks.
Siguranța rutieră – o prioritate Mercedes-Benz Trucks
Sistemele de asistență disponibile pe modelele Mercedes-Benz Trucks, precum Active Brake Assist 6, Sideguard Assist 2, Front Guard Assist sau MirrorCam, contribuie semnificativ la reducerea riscurilor și la creșterea siguranței tuturor participanților la trafic. MirrorCam, sistemul de camere care înlocuiește oglinzile tradiționale, joacă un rol crucial și în realizarea recordului, oferind unghiuri largi de vizualizare și linii de ghidare pentru manevre în marșarier.
Comentați?