Mercedes-Benz eActros 300 ajută compania Oprean din Sebeș să reducă emisiile de CO2 în distribuția de componente auto din România. Oprean face primul pas spre tranziția către o flotă de camioane sustenabile, parte din strategia companiei.
În anul în care aniversează 30 de ani de activitate, furnizorul de servicii de transport și logistice Oprean din Sebeș (jud. Alba) bifează o premieră.
La mijlocul lunii septembrie, compania sebeșeană specializată în transportul de mărfuri generale, alimentare și periculoase a început testele cu Mercedes-Benz eActros 300 cu masa maximă autorizată de 19 tone și suprastructură cu prelată.
„Privind spre viitorul industriei de logistică și transport, ne așteptăm la o transformare semnificativă care va fi alimentată în mare parte de noi tehnologii și inteligență artificială. În următorii 10 ani, până în 2030, ne așteptăm să folosim această tehnologie pentru a face lucrurile mai eficiente și pentru a minimiza impactul asupra mediului. Responsabilitatea ecologică este o parte esențială a acestui parcurs, și suntem hotărâți să contribuim la un viitor mai verde în acest sector”, declară Ioan Oprean, proprietar al companiei Oprean.
Mai exact, Oprean a integrat camionul electric Actros 300 în operațiunile sale de distribuție grea de componente auto între Sebeș și Cugir.
Încărcarea bateriilor s-a realizat peste noapte la sediul companiei. eActros 300 poate fi încărcat cu stație cu putere de până la 160 kW, iar cele trei pachete de baterii au nevoie de puțin peste o oră pentru a fi încărcate de la 20% la 80%, la o stație standard de încărcare rapidă, la o intensitate de 400 A.
Sustenabil, avangardist, inovator și silențios, eActros este ideal pentru distribuția grea urbană, dar și cea regională. Modelul eActros face parte dintr-un pachet integrat de servicii dedicate tranziției la electromobilitate, ce include consultanța specializată și soluții digitale inteligente.
În cadrul unui eveniment, care a avut loc la începutul lunii octombrie 2023, Daimler Truck & Bus România a prezentat clienților și varianta eActros 300 cap tractor, ce are la bază aceeași tehnologie ca și variantele rigide eActros 300, fiind compatibil cu toate semiremorcile standard disponibile în Europa. Începând de luna aceasta, compania pune la dispoziția clienților din România 9 camioane electrice în configurații diferite, spre a fi testate și integrate în operațiunile curente de distribuție și transport.
Comentați?