Home Camioane MAN eTruck e pregătit pentru producția de serie
CamioaneTehnologie

MAN eTruck e pregătit pentru producția de serie

69

MAN Truck & Bus va începe producția de serie a noului camion electric la fabrica sa din München în 2024.

Odată cu trecerea la sisteme de propulsie neutre din punct de vedere climatic, transportul rutier de mărfuri se confruntă cu o schimbare inovatoare. Iar MAN Truck & Bus face parte din acest fenomen și anunță că va începe producția camionului său electric pe distanțe lungi în 2024. În acest scop, constructorul german a instruit deja 2.600 de angajați pentru manipularea în condiții de siguranță a tehnologiei de înaltă tensiune și a noilor componente electrice, peste 17.000 de ore de formare fiind desfășurate la Centrul de eMobility creat special în acest scop.

Primele camioane electrice produse în serie urmează să fie livrate clienților încă din prima jumătate a anului viitor. Încă de pe acum, cu aproximativ patru luni înainte de deschiderea oficială a caietelor de comenzi, s-au primit peste 500 de solicitări. Pentru a asigura cel mai bun start pentru producția noilor camioane electrice, MAN a dezvoltat un concept complet nou, în cadrul eMobility Center, în care pe aceeași linie de asamblare vor fi fabricate atât modelele electrice, cât și cele convenționale.

„Pentru ca trecerea de la motorul cu combustie internă la cel electric să reușească în mod sustenabil și să ajungem la volume industriale semnificative pentru modelul cu zero emisii, producția trebuie regândită. Și este vorba în special de faza în care clienții noștri solicită deja camioane electrice în cantități mai mari, dar încă au nevoie de camioane diesel pentru anumite aplicații. Conceptul integrator al Centrului de eMobility ne ajută enorm în acest sens“, a declarat Michael Kobriger, membru al Comitetului executiv pentru producție la MAN Truck & Bus.

Procesele necesare pentru viitoarea producție de serie sunt dezvoltate direct în timpul asamblării primelor vehicule prototip. În paralel, angajații sunt deja pregătiți și calificați în utilizarea noilor tehnologii și pot contribui cu „know-how“-ul provenit din experiența practică din fabrică la proiectarea eficientă și ergonomică a producției într-un stadiu incipient.

În același timp, cerințele pentru producția de serie ulterioară sunt încorporate în dezvoltarea vehiculului încă de la început. Aproximativ 30 de prototipuri ale noului eTruck au fost deja construite la Centrul de eMobility, iar în acest an vor urma încă 26. Acestea sunt folosite pentru cele mai dure teste de rulare pe gheață, zăpadă și căldură arzătoare, pentru a aduce noul MAN eTruck cât mai rapid aproape de producția de serie.

În comparație cu camionul diesel, cel electric diferă în mod natural prin componentele sale cheie, cum ar fi bateria și motorul electric, precum și componentele și cablurile de înaltă tensiune. Acest lucru face ca producția în comun de vehicule convenționale și electrice cu baterie pe aceeași linie de producție să fie relativ complexă. Instalarea variabilă a bateriilor și a motorului electric, pe de o parte, sau a motorului cu combustie internă, pe de altă parte, va fi posibilă în viitor prin componente modulare care pot fi utilizate uniform, în special în șasiu și cablaj. Marele avantaj al acestei producții mixte: ponderea respectivă a vehiculelor electrice și a camioanelor diesel în producția totală poate fi adaptată în mod flexibil la dezvoltarea actuală a pieței.

Privire către viitor

„Revoluția tehnologică este în plină desfășurare. Încă din 2030, jumătate din camioanele noastre înmatriculate anual în Europa ar trebui să fie electrice cu baterii. Pentru ca acest lucru să reușească, avem nevoie de sprijinul politicienilor. Mai precis, în construcția la nivel european a aproximativ 50.000 de puncte de încărcare publice a camioanelor și un preț CO2 care să transforme camioanele electrice mai economice decât dieselul”, a declarat Alexander Vlaskamp, CEO MAN Truck & Bus, în timpul unei călătorii cu ministrul președinte Stephan Weil în noul MAN eTruck, pentru a marca cea de-a 180-a naștere a lui Heinrich Büssing, pionier al vehiculului comercial, la uzina MAN din Salzgitter. Amplasamentul, care a fost fondat ca fabrică Büssing și a fost preluat ulterior de MAN împreună cu marca tradițională, va juca, de asemenea, un rol important pentru camioanele electrice în viitor, ca parte a rețelei de fabrici MAN și a companiei-mamă TRATON cu concentrarea sa pe producția de componente și logistica pieselor de schimb.

Ceea ce spune Vlaskamp este cât se poate de real. De exemplu, pentru a putea acoperi distanțe mari de transport electric, camioanele pentru distanțe lungi ar trebui să poată fi încărcate complet în timpul pauzei de conducere de 45 de minute a șoferilor. MAN este implicat cu numeroși parteneri în dezvoltarea sistemului de încărcare în megawați (MCS) necesar pentru aceasta prin proiectul NEFTON. Iar Noul MAN eTruck este deja pregătit din punct de vedere tehnic pentru acest standard MCS, care se așteaptă să fie disponibil începând cu 2025. Distanțe zilnice pe distanțe lungi de până la 1.000 de kilometri vor fi astfel posibile în viitor. Și cu configurațiile sale variabile ale bateriei între 300 și 500 kWh de capacitate utilizabilă, va acoperi cu ușurință și alte sarcini tipice de transport ale camioanelor de astăzi, cum ar fi eliminarea deșeurilor cu zgomot redus și fără emisii în oraș sau colectarea fără emisii a produselor oferite de fermierii ecologici.

De asemenea, MAN se pregătește intens pentru electromobilitatea în zona infrastructurii de încărcare și înființează 1.700 de puncte de încărcare de înaltă performanță pentru camioane de-a lungul principalelor drumuri principale europene în următorii cinci ani într-o asociere cu TRATON și alți parteneri. În plus, MAN oferă deja clienților consiliere cuprinzătoare cu privire la trecerea la electromobilitate și oferă, de asemenea, infrastructura de încărcare necesară prin intermediul partenerilor.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...