Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din lume, și-a prezentat duminică planul pentru transportul durabil, înaintea evenimentului IAA Transportation 2024 de la Hanovra.
Accentul companiei a fost pus pe subiectele decarbonizării și digitalizării. Standul Daimler Truck prezintă camionul electric Mercedes-Benz eActros 600 ca punct central de interes al târgului. Cu noul său e-flagship, producătorul intenționează să decarbonizeze transportul pe distanțe lungi, care este responsabil pentru două treimi și, astfel, pentru cea mai mare parte a emisiilor de CO2 în traficul de camioane.
Capacitatea ridicată a bateriei de peste 600 de kilowați oră și o nouă punte de tracțiune electrică deosebit de eficientă, dezvoltată in-house, permit modelului eActros 600 să atingă o autonomie de 500 de kilometri fără încărcare intermediară. Această autonomie este obținută în condiții foarte realiste ce reflectă utilizarea standard cu o masă totală utilă de 40 de tone; această cifră poate fi, de asemenea, depășită semnificativ în funcție de stilul de conducere și de traseul implicat.
eActros 600 va putea rula mult mai mult de 1.000 de kilometri pe zi. Acest lucru este posibil prin încărcarea intermediară în timpul pauzelor prevăzute de lege pentru șoferi – chiar și fără încărcarea megawatt – cu condiția ca instalațiile de încărcare să fie disponibile.
Cel mai amplu test din istoria Mercedes-Benz Trucks
În această vară, două prototipuri aproape de producția de serie au participat la un test de aproape șapte săptămâni pentru a demonstra performanța operațională a eActros 600, parcurgând peste 15.000 de kilometri prin 22 de țări europene. Acesta a fost cel mai amplu test din istoria Mercedes-Benz Trucks.
Fiecare dintre cele două camioane electrice a călătorit cu o masă brută combinată de 40 de tone și a folosit exclusiv stațiile publice de încărcare pentru a se încărca. Autovehiculele au demonstrat cu succes eficiența energetică ridicată a eActros 600 pe tot parcursul turului.
Pe întreaga durată a călătoriei, prototipul echipat cu echipament special pentru măsurarea consumului a reușit să atingă un consum mediu de 103 kilowați oră la 100 de kilometri. Calculând conținutul energetic al motorinei, acest lucru s-ar traduce printr-un consum de aproximativ 10 litri la suta de kilometri, ceea ce ar fi fost imposibil de realizat de un camion cu motor convențional. În numeroase etape zilnice ale turului, ar fi fost chiar posibil, teoretic, să se atingă autonomii de peste 600 de kilometri fără încărcare intermediară. În medie, a fost posibilă acoperirea cu energie recuperată a aproximativ 25 % din puterea de propulsie consumată de eActros 600.
În funcție în special de traseu, topografie și temperatură, consumul zilnic a variat între 85 de kilowați oră la suta de kilometri – în timpul coborârii de la Madrid la Bilbao (aprox. 360 de kilometri) în condiții de drum și vreme foarte bune – și 140 de kilowați oră la suta de kilometri de la Alta la Capul de Nord (aprox. 240 de kilometri), cu o temperatură minimă de 7 grade Celsius, o parte din traseu constând în drumuri neasfaltate.
De-a lungul călătoriei, aproximativ 30 de jurnaliști din 20 de țări europene, majoritatea la volan, au pus la încercare performanțele operaționale ale celuilalt prototip – nu numai în ceea ce privește consumul, ci și, de exemplu, în ceea ce privește dinamica manevrabilității. Chiar și cu acest autovehicul, consumul a fost aproximativ cu doar 6 procente mai mare în medie. Acest lucru înseamnă că autonomia declarată de 500 de kilometri cu o încărcare a bateriei s-a dovedit a fi o planificare realistă pe parcursul călătoriei.
Daimler Truck începe producția de serie a lui eActros 600 în noiembrie
Daimler Truck sărbătorește începerea producției de serie a modelului eActros 600 la sfârșitul lunii noiembrie a acestui an, la uzina Mercedes-Benz Wörth. Primele eActros 600 destinate clienților urmează să fie produse și înmatriculate înainte de sfârșitul anului 2024.
De asemenea, uzinele Daimler Truck din Mannheim, Kassel și Gaggenau joacă un rol important în acest context. Acestea furnizează componentele necesare pentru acționarea electrică pe baterii a modelului eActros 600, cum ar fi puntea electrică, componentele transmisiei și cutia frontală, care combină numeroase elemente de înaltă și de joasă tensiune și este amplasată în fostul spațiu de instalare al motorului cu combustie.
Martin Daum, CEO Daimler Truck: „Am prezentat deja viziunea noastră pentru transportul durabil al viitorului cu ani în urmă. Pentru noi, IAA Transportation 2024 gravitează în mod clar în jurul punerii în aplicare a acestei viziuni. Furnizăm autovehicule de serie cu baterii electrice în cantitățile solicitate de clienții noștri.”
Karin Rådström: „Modelul nostru eActros 600 este o alternativă solidă la un camion diesel, datorită autonomiei sale de 500 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei. Datorită eficienței sale energetice ridicate, acesta va fi profitabil pentru operatorii de flote. Este imperativ acum ca guvernele, sectorul energetic și industria să acționeze împreună pentru a impulsiona extinderea infrastructurii publice de încărcare.”
De la începerea vânzărilor la sfârșitul anului trecut, Daimler Truck a înregistrat deja 2.000 de comenzi pentru eActros 600 și există, de asemenea, scrisori de intenție de ordinul numerelor cu patru cifre.
Lansarea noului brand TruckCharge și alte noutăți
Pentru a face mobilitatea electrică simplă și profitabilă pentru clienții săi dincolo de achiziționarea de camioane electrice, Daimler Truck lansează noul brand TruckCharge în Europa odată cu începerea IAA. Acest nume reunește ofertele companiei referitoare la infrastructura electrică și la încărcarea camioanelor electrice, și anume consultanță și infrastructură, precum și operarea depourilor electrificate pentru companiile de transport și companiile industriale.
Standul de la IAA al Mercedes-Benz Trucks și FUSO este situat în pavilionul 19/20. Oportunitățile de co- și self-drive încep de la stand, iar unele dintre teste vor avea loc în zona exterioară a târgului și pe drumurile publice. Alte atracții IAA de la Daimler Truck includ:
- FUSO Next Generation eCanter ca autovehicul complet electric de colectare a deșeurilor
- Mercedes-Benz GenH2 Truck cu pile de combustie alimentate cu hidrogen
- premiera la târg a noului Mercedes-Benz Actros L cu aerodinamică îmbunătățită
- premiera mondială a noului autobuz urban Mercedes-Benz eCitaro K electric pe baterii cu un ampatament mai scurt
- premiera publică a noului Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach.
Un alt punct central al evenimentului Daimler Truck Media Night a fost saltul cuantic anticipat al digitalizării – cuvânt cheie: „autovehicule definite de software” – care va fi următoarea revoluție tehnologică pentru producător.
Apariția comună a lui Martin Daum și Karin Rådström la Daimler Truck Media Night este deosebit de importantă. După cum a anunțat compania la începutul lunii septembrie, Consiliul de Supraveghere al Daimler Truck Holding AG a numit-o pe Karin Rådström în funcția de director general al companiei începând cu 1 octombrie 2024, urmând să dețină această funcție până la 31 ianuarie 2029.
Ea îi va succeda lui Martin Daum, care va demisiona simultan din funcția de CEO, deschizând astfel calea pentru următorul capitol al transformării companiei. Martin Daum va rămâne membru cu drepturi depline al Consiliului de administrație până la 31 decembrie 2024, pentru a sprijini o tranziție fără probleme. Pentru moment, Karin Rådström va rămâne responsabilă pentru Mercedes-Benz Trucks până când se va decide succesiunea sa.
Comentați?