H2 Mobility Austria, un consorțiu format din 11 companii austriece, își propune să pună în mișcare în această țară circa 2.000 de camioane cu hidrogen până în 2030.
Consorțiul H2 Mobility Austria a fost fondat în 2021. Iar cele 11 companii acoperă întregul lanț valoric al industriei hidrogenului – infrastructură, vehicule și operatori. Mai precis, este vorba de AVL List GmbH, Gebrüder Weiss GmbH, Magna International Inc, OMV AG, Österreichische Post AG, REWE -Group, Rosenbauer International AG, Spar Österreichische Warenhandels-AG, Verbund AG, WKO, Worthington Cylinders GmbH.
Potrivit jurnaliștilor specializați în propulsii alternative, partenerii au apelat la firma de consultanță Deloitte. Ș au solicitat un studiu privind mobilitatea pe bază de hidrogen. Iar acesta să pună accent pe camioane. Una dintre concluzii a fost că deși sunt deja folosite, camioanele electrice cu baterii nu au volumul de încărcare / autonomia necesară pentru a acoperi toate sarcinile de transport.
”Pe de altă parte, camioanele cu hidrogen pot fi folosite pentru curse cu o autonomie mai mare. Și reprezintă astfel o legătură esențială între transportul feroviar și cel rutier”, a concluzionat studiul.
H2 Mobility Austria ar putea produce economii potențiale de 70 de milioane de tone de motorină
Deloitte se așteaptă ca în Austria – ca și în Germania – să poată fi finanțate 80 la sută din costurile suplimentare. Vorbim atât despre cele legate de camioane, cât și de infrastructura „verde” a rezervoarelor.
Pentru cele 2.000 de camioane cu hidrogen planificate până în 2030, finanțarea s-ar ridica la 460 de milioane de euro. Producția de hidrogen verde și dezvoltarea infrastructurii benzinăriei ar reprezenta o valoare adăugată suplimentară de 475 de milioane de euro.
În plus, cele 2.000 de camioane cu hidrogen ar putea economisi 70 de milioane de tone de motorină. ”Camioanele grele cu hidrogen ar duce la o reducere anuală de CO2 cu aproximativ 24.000 de tone. Ca și la una vizând particulele cu până la 50 la sută. În plus, inițiativa ar putea crea între 3.000 și 4.000 de noi locuri de muncă până în 2030”, a spus Alexander Kainer, partener la Deloitte Austria.
Semnal de start pentru industria națională a hidrogenului
În următorii 2 ani, vor trebui create condiții-cadru clare în cooperare cu guvernul, pentru a reduce costurile și a crea siguranța investițiilor pentru companii. Potrivit lui Peter Umundum, directorul general al serviciului poștal austriac, hidrogenul verde trebuie să fie etichetat în mod clar.
La rândul său, Rolf Dreisbach, directorul general al AVL, consideră că cele 2.000 de camioane pe bază de hidrogen reprezintă o primă etapă importantă. ”Acesta ar trebui să fie semnalul de pornire pentru dezvoltarea unei industrii naționale competitive a hidrogenului. Producția de hidrogen ecologic înseamnă o introducere a combustibililor în producția internă de energie electrică durabilă. Există o oportunitate pentru companiile din Austria de a investi în construirea infrastructurii. Ca și de a-și asuma un rol de lider în lanțul global de aprovizionare pentru producția de camioane pe bază de hidrogen.”
Comentați?