În 2023, a fost înființat un grup de lucru oficial FIA pe hidrogen, ETRC jucând un rol cheie în promovarea discuțiilor și a aplicațiilor practice ale hidrogenului în sporturile cu motor. Iar acum se pare că există deja și ceva rezultate.
Campionatul european de curse de camioane Goodyear FIA (ETRC) lucrează la hidrogen ca sursă cheie de energie pentru viitor. Într-adevăr, campionatul explorează în mod activ hidrogenul ca sursă de energie viabilă pentru vehiculele comerciale și aplicațiile de sport cu motor.
Pentru a atinge emisii nete zero până în 2038, campionatul european de camioane lucrează la integrarea soluțiilor de energie mai curată în sporturile cu motor. Cele mai recente discuții au avut loc la IAA, unde experți de la FIA, ADAC și ETRC au discutat despre viitorul mobilității durabile în cursele de camioane.
În așteptarea hidrogenului, ETRC lucrează la HVO și biocombustibili
Între timp, în timp ce hidrogenul rămâne un obiectiv viitor, Goodyear FIA ETRC a fost dedicat transformării curselor de camioane prin utilizarea tehnologiilor inovatoare și durabile. A fost prima serie de sport cu motor care a schimbat toate camioanele de curse la un motor diesel HVO 100% durabil , care reduce emisiile de CO2 cu până la 90%. De asemenea, se folosește și Bio-LNG, o altă alternativă ecologică, în cazul ”pace-truck”-ului.
„Obiectivul nostru este de a stabili Goodyear FIA ETRC ca o platformă lider pentru tehnologiile durabile în sectorul vehiculelor comerciale”, a declarat Georg Fuchs, Managing Director al ETRA , organizatorul ETRC. „Hidrogenul deține un potențial imens și, prin colaborare, ne propunem să dezvoltăm concepte inovatoare de vehicule care să beneficieze atât de sportul cu motor, cât și de transportul rutier.”
Comentați?