Home Camioane F-MAX L: mai lung, mai dotat, mai eficient
CamioaneRutier

F-MAX L: mai lung, mai dotat, mai eficient

72

F-MAX, autotractorul pentru transport internațional al Ford Trucks, are și o versiune cu ampatament mai mare, dar cu consum mai mic. Dar și o ediție specială, cu aspect sportiv și echipare mai generoasă. 

Cea mai importantă noutate în gama de produse este noul F-Max L, cu ampatament și rezervoare mai mari. Dezvoltat de inginerii Ford Trucks în urma cerințelor și așteptărilor clienților, noul model poate parcurge până la 5.000 de kilometri cu un singur plin. Astfel, șoferul are o mai mare flexibilitate de a face realimentările la cele mai avantajoase prețuri.

F-Max L vine cu un ampatament mărit de la 3.600 mm la 3.750 mm. Astfel, pe șasiu își pot face loc rezervoare de motorină cu o capacitate totală de 1.350 de litri. Cu 300 de litri mai mult decât la versiunea standard.

Ampatamentul mai lung aduce și un plus de stabilitate în manevre și la viteze mari. Deși aceasta nu a fost niciodată o problemă pentru Camionul Anului 2019. Versiunea F-Max L va fi vândută din acest an cu suspensie pneumatică spate cu două perne, iar din 2022 și cu suspensie spate cu 4 perne.

Mod Eco + în standard

Consumul de carburant și costul total de proprietate sunt cele mai importante criterii în achiziția de camioane. Motiv pentru care Ford Trucks oferă din acest an și un mod de condus Eco +. Unul care poate aduce reduceri ale consumului de până la 5%. Astfel, din acest an, toate modelele F-Max vin în standard cu modul Eco +.

Când modul de economisire este activat, camionul practic se transformă. Viteza maximă estă redusă de la 90 km/h la 85 km/h, iar puterea maximă scade de la 500 CP la 450 CP. În funcție de condițiile de drum și de topografie, identificate cu ajutorul datelor GPS, sistemul Max Cruise alege cea mai eficientă turație a motorului. Contribuind și mai mult la reducerea consumului. În plus, funcția Eco Roll devine activă, permițând o accelerare mai mare în coborâri.

De asemenea, sistemul nu permite funcționarea motorului la ralanti mai mult de 5 minute. Funcția economisește motorină prin oprirea automată a motorului. În special dacă vehiculul este lăsat pornit în timpul așteptărilor din vămi sau de la încărcare.

Nu în cele din urmă, funcția kickdown, care oferă cele mai înalte performanțe dinamice, este dezactivată în modul Eco Plus, prevenind vârfurile de consum. Managerii de flotă pot activa modul Eco + de la distanță, prin aplicația mobilă My Ford Trucks. Când este activat de la sediul central, modul de economisire nu mai poate fi dezactivat de către șofer. Bineînțeles, modul Eco Plus se poate activa și din cabină, prin simpla apăsare a unui buton.

F-MAX Blackline

Ford Trucks aduce în 2021 și prima sa ediție specială, F-MAX Blackline, destinată clienților care vor un plus de stil și de prestigiu. Blackline este o serie cu aspect sportiv și dotări de lux, limitată la doar 250 de unități, astfel că doar câțiva clienți vor putea să o conducă.

Ea vine la exterior cu dungi sportive negre cu contur albastru, faruri LED cu fond negru, jante și capace de oglinzi negre. Și interiorul este dominat de culoarea neagră, prezentă pe scări, tapițerie, bord și spațiile de stocare. Cele mai izbitoare detalii sunt scaunele și volanul acoperite în piele, ambele cu cusături și detalii sportive de culoare albastră.

Noutăți Connectruck

Connectruck este primul proiect al Ford Otosan pentru tehnologia vehiculelor conectate, disponibil din urmă cu doi ani. Sistemul permite diagnoza de la distanță a vehiculelor în caz de defecțiune și împărtășirea datelor desprea starea vehiculului cu call center-ul și dealerii Ford Trucks. Unele module pot fi actualizate de la distanță, iar, prin aplicația mobilă My Ford Trucks, utilizatorii pot vedea date în timp real despre camion. Aplicația permite utilizatorilor și să creeze rapoarte retrospective despre utilizarea vehiculelor.

Din 2021, Ford Trucks dispune și de noi servicii digitale. Aplicația My Ford Trucks a fost actualizată și dispune acum de mai multe funcții de control de la distanță. Astfel, din aplicație se pot încuia și descuia ușile, închide și deschide geamurile laterale și trapa sau porni și opri faza scurtă, luminile de avarie sau iluminarea ambientală din cabină. Există și o opțiune de siguranță, care permite închiderea tuturor geamurilor, stingerea luminilor și încuierea ușilor simultan. Aceste funcții de control pot fi acționate de la o distanță de până la 1 km de camion.

În plus, Ford Trucks introduce o trăsătură foarte importantă pentru managerii de flotă. Cei care utilizau aplicația My Ford Trucks vor putea accesa acum datele mai ușor, prin intermediul unei noi platforme web. Pe www.ConnecTruckGlobal.com, utilizatorii vor putea vedea în timp real unde sunt vehiculele de flota lor, dar și toate datele actuale și retrospective despre fiecare camion în parte.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...