Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), parte a Daimler Trucks, a consolidat angajamentul mărcii FUSO pentru alternativele de mobilitate prin lansarea în premieră mondială a unui concept de camion greu 100% electric, cu o autonomie de până la 350 de kilometri.
La Salonul Auto de la Tokyo, desfășurat luna trecută, MFTBC a anunțat că va electrifica în anii următori întreaga sa gamă de camioane și autobuze. Cu aceeași ocazie, compania a prezentat E-FUSO, o marcă dedicată exclusiv camioanelor și autobuzelor electrificate. O altă dovadă a acestei strategii este E-FUSO Vision One, un concept de camion greu 100% electric. Inițiativa va fi sprijinită de accesul la expertiza Daimler în domeniul bateriilor și tehnologiei de încărcare.
”E-FUSO Vision One este o perspectivă asupra unui camion greu electric viabil și subliniază angajamentul nostru pentru electrificarea întregii game de produse. FUSO este de mulți ani un pionier în electrificarea camioanelor, iar recent am lansat eCanter, primul camion ușor electric produs în serie. Cu eCanter am dovedit că este viabilă comercializarea unui camion electric, care are costuri de operare mai mici cu 1.000 de euro la fiecare 10.000 km parcurși. Cum tehnologia bateriilor evoluează rapid, vom continua să dezvoltăm camioane și autobuze electrice, care vor avea un impact pozitiv asupra mediului și economiei”, a declarat Marc Llistosella, președinte și CEO al Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation și șeful Daimler Trucks Asia.
E-FUSO Vision One este un concept de camion heavy-duty complet electric, cu o masă maximă admisă de aproximativ 23 de tone. Sarcină utilă a modelului este de aproximativ 11 tone, cu doar două tone mai puțin decât echivalentul său diesel. El poate fi echipat cu pachete de baterii cu o capacitate de până la 300 kWh, care permit obținerea unei autonomii operaționale de până la 350 km cu o singură încărcare.
Comentați?