Pulse & Glide
Home Camioane Cum scade consumul cu funcția Pulse & Glide de la Scania
Camioane

Cum scade consumul cu funcția Pulse & Glide de la Scania

70

Noua funcție Pulse & Glide de la Scania profită la maximum de energia cinetică a camionului pentru a economisi carburant, chiar și pe porțiunile de drum plat.

Conectivitatea a schimbat radical condițiile pentru transportul pe distanțe lungi. În ultimii ani au fost lansate tot mai multe servicii și funcții de creștere a eficienței.

Un exemplu este noul sistem inteligent de menținere a vitezei Scania Active Prediction, lansat în 2012. Sistemul utilizează date topografice și tehnologia GPS pentru a determina caracteristicile drumului cu 3 km înainte.

”Pe baza acestor date, sistemul alege strategia de selectare a treptei și viteza pentru cel mai bun consum de carburant. În comparație cu un sistem cruise control convențional, Active Prediction poate economisi 5-7%, cu o scădere a vitezei medii de doar 0,9%”, spune Fredrik Roos, responsabil cu sistemele de propulsie la Scania.

Dar inginerii Scania nu s-au oprit aici și au continuat dezvoltarea. O echipă s-a concentrat pe algoritmii care calculează cum poată fi utilizată energia cinetică a vehiculului pentru a rula liber cu cutia de viteze în neutru.

”Prin simulări ale diferitelor profiluri de viteză am putut vedea modelele în care viteza mărită cu puțin înainte de faza de rulare liberă a avut efecte benefice asupra consumului. Asta voiam să facă sistemul, într-un mod automat”, a mai spus Roos.

Rezultatul acestei munci, Pulse & Glide, a fost lansat în 2017, adăugând noi funcții la Scania Cruise Control cu Active Prediction (CCAP). În ultima versiune a CCAP, rularea liberă (eco-roll) poate fi utilizată și pe pante care în mod normal nu ar fi destul de pronunțate pentru a menține viteza.

”Prin posibilitatea de a crește viteza – Pulse și apoi de a rula liber – Glide, timpul în care vehiculul utilizează funcția eco-roll poate fi crescut considerabil. Pe porțiunile de drum potrivite, doar noua funcție poate contribui cu scăderi ale consumului de până la 0,5%”, a declarat Roos.

Potrivit oficialului Scania, întregul potențial al sistemului predictiv este realizat când se conduce o combinație autotractor-remorcă între 20 și 40 de tone, pe teren deluros și în trafic relativ ușor. Dar noul sistem cu Pulse & Glide și-a demonstrat utilitatea și pe drumuri plate, cu un consum mai mic cu până la 1,5% față de un sistem cruise control standard.

Acum, echipa lui Roos a început să studieze viitoarele provocări: ”Dezvoltăm continuu algoritmii pentru a putea evita frânările inutile în zonele cu trafic intens. Acest scenariu va deveni mai comun odată cu introducerea mersului în convoi. De asemenea, cercetăm cum putem optimiza sistemul pentru vehicule hibride”.

Pulse & Glide

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...