Continental a dezvoltat un head-up display (HUD) pentru tramvaie. Ecranul asigură o imagine de ansamblu mai bună și, prin urmare, o siguranță mai mare în situații dificile de trafic.
Soluția de afișare de la furnizorul intern de servicii de dezvoltare și producție Continental Engineering Services (CES) are scopul de a face traficul intraurban mai sigur. Și o face vizându-i pe cei care conduc tramvaiul. Asigurându-se că își pot concentra întreaga atenție asupra a ceea ce se întâmplă pe drum. Acest lucru permite, de asemenea, o reducere a numărului de manevre de frânare de urgență.
Tramvaiele operează în mare parte în trafic intens și frecvent provocator din interiorul orașului. Un mediu în care numărul de utilizatori ai drumurilor neprotejați este în creștere. Firesc, pentru că mai mulți oameni merg cu bicicleta, cu trotinete electrice sau mopede electrice compacte.
Mai mult, mulți utilizatori ai drumurilor se lasă distrași de telefoanele lor mobile. Acest lucru a dus la un număr tot mai mare de accidente, inclusiv cele cu tramvaie.
Continental Engineering Services aduce în prezent afișajul inovator la maturitate de producție
Comandat de un producător de vehicule feroviare, Continental Engineering Services aduce în prezent afișajul inovator la maturitate de producție. Acesta va fi utilizat inițial în Europa de la jumătatea acestui an.
CES desfășoară aici o activitate de pionierat importantă: până în prezent, afișajele head-up reale au fost inexistente în transportul feroviar. Componentele cheie ale afișajului, inclusiv sursa puternică de lumină, provin din portofoliul auto Continental. Ele sunt deja instalate în diferite modele de vehicule de la marii producători de automobile.
„Odată cu dezvoltarea unui display head-up pentru tramvaie, facem un pas major către o mai mare siguranță în transportul feroviar urban”, explică Dr. Christoph Falk-Gierlinger, General Manager al CES. „Informațiile afișate anterior pe diferite instrumente din cockpit pot fi acum plasate în câmpul vizual al șoferului prin intermediul unui afișaj central head-up. Vederea lor nu este distrasă de la trafic. Călătoria va deveni mai sigură pentru șoferii de tramvai și pentru pasageri.”
Noul head-up display de la Continental ajută la prevenirea coliziunilor în trafic
Avantajele utilizării afișajelor head-up în vehiculele feroviare sunt imense. Ca și în sectorul auto, tendința este către parbrize din ce în ce mai mari. Dar și, în consecință, tablouri de bord cu setare mai mică. Aici însă, mișcările necesare ale capului distrag atenția de la situația din trafic.
În plus, ochii trebuie să schimbe constant focalizarea între viziunea de aproape și cea de departe. Aceasta în timp ce privirea vatmanului se mișcă între cockpit și drum. Acest lucru este foarte obositor pentru el. Proiectarea informațiilor vitale – de exemplu, semnale de avertizare, viteza, distanța până la următoarea oprire – în câmpul vizual direct al acestuia face conducerea mai confortabilă, rezultând o siguranță mai mare.
Acesta este mai ales cazul deoarece informațiile sunt afișate virtual ca și cum ar fi la o anumită distanță în fața vehiculului. În acest fel, ochii nu trebuie să se reorienteze în mod constant.
Noul display head-up combiner proiectează informații pe un ecran transparent extern în câmpul vizual al vatmanului. Acest lucru permite utilizarea eficientă din punct de vedere al costurilor a tehnologiei, indiferent de modelele producătorului respectiv – atât în vehiculele nou dezvoltate, cât și ca readaptare pentru modelele existente.
Conducătorii vehiculului nu numai că pot vedea drumul și afișajul din cabina de pilotaj simultan, informațiile apar și la ceea ce este perceput ca fiind aceeași distanță. În plus: datorită LED-urilor extrem de puternice, head-up display de la Continental, care s-a dovedit deja a fi o soluție premium în sectorul auto, îndeplinește cele mai înalte standarde în ceea ce privește lumina și calitatea imaginii, chiar și la soare puternic.
CES mizează pe aplicarea tehnologiilor auto în noi domenii
CES are o înțelegere aprofundată și expertiză în adaptarea tehnologiilor auto din producția pe scară largă pentru noi domenii de aplicare. Pe lângă afișajul inovator head-up, portofoliul de tehnologie al CES pentru vehiculele feroviare include și alte soluții tehnologice de sistem: monitorizarea stării șoferului, care monitorizează șoferul folosind o cameră sau un sistem de avertizare a coliziunii frontale sau laterale, de exemplu. Toate aceste tehnologii au fost deja aduse cu succes pe drumuri în sectorul autoturismelor sau al vehiculelor comerciale.
Pentru utilizarea lor în tramvaie, inginerii CES au studiat intens operarea și controlul tramvaielor, provocările tehnice și proiectarea carlingelor tramvaielor. În strânsă colaborare cu un mare producător de vehicule feroviare, primul pas a fost dezvoltarea unei soluții de afișare head-up care să fie inovatoare și adaptată pentru transportul feroviar, pe baza standardelor de calitate auto. În viitor sunt posibile alte domenii de aplicare – tehnologia poate fi utilizată și în trenurile de lungă distanță.
CES este prezentă și în România
Prezentă și în România, cu sediul din Timișoara, CES deservește în special companii din estul Europei care au în portofoliu și proiecte care presupun producție în serie limitată. Clienții beneficiază de acces exclusiv la tehnologiile deja încercate și testate de Continental.
„Este parte a misiunii noastre în Continental Enginering Services să susținem transferul de tehnologie și produse cu specific automotive către clienți din alte domenii de activitate și industrii. Acest lucru este în mod special valabil dacă ne referim la piața est europeană. O piață în dezvoltare în care industria căilor ferate și transportul în comun au o prezență semnificativă, comparabilă cu industria automotive”, spune Sorin Iarca, Head of CES România.
Pentru a continua: ”Ne bucurăm că avem ocazia să contribuim semnificativ la dezvoltarea acestui proiect inovativ, de pionerat, prin activitățile de cercetare dezvoltare pe care le facem în locația noastră din Timișoara. Privim cu încredere acest proiect ca și un început în drumul spre un transport public mai confortabil și mai sigur”.
Comentați?