Home Noutati Conti Eco Gen 5, noua gamă de anvelope pentru camion de la Continental
Noutati

Conti Eco Gen 5, noua gamă de anvelope pentru camion de la Continental

38

Continental a prezentat linia de anvelope Conti Eco de a cincea generație pentru transportul de mărfuri.

Noul produs este orientat în mod clar către nevoile clienților din sectorul transporturilor și către un mediu regulat dinamic. Ceea ce înseamnă că îndeplinește și toate cerințele UE pentru flote. Anvelopele pentru camioane complet dezvoltate de la Continental permit companiilor de transport să își reducă semnificativ consumul de combustibil și emisiile de CO2 atât în operațiunile regionale, cât și în cele pe distanțe lungi, și să își reducă costurile.

Anvelopele sunt dinsponibile în țări din regiunea EMEA

Cu noua generație Conti Eco, experții în dezvoltare ai producătorului de anvelope au reușit să rezolve obiectivele conflictuale ale rezistenței la rulare optimizate și ale duratei lungi de viață. Anvelopele sunt disponibile acum în multe țări din regiunea EMEA – sub forma Conti Eco HS 5 pentru axul de direcție al capului tractor și Conti Eco HD 5 pentru axul de transmisie.

Ferdinand Hoyos conduce afacerile de anvelope de schimb Continental în regiunea EMEA. Continental a lucrat intens la dezvoltarea noii linii de produse timp de mai mulți ani, cu teste extinse finalizate înainte de lansarea pe piață. „Nu avem niciun dubiu că le oferim clienților noștri anvelopa potrivită la momentul potrivit,” spune Ferdinand Hoyos, șeful Zonei de Afaceri pentru Anvelope de Schimb EMEA de la Continental.

Într-adevăr, creșterea costurilor operaționale și personale, precum și investiția în sustenabilitate și un cadru legal în schimbare rapidă, se numără printre cele mai des menționate provocări pentru operatorii de flote din Europa. Un studiu recent realizat de Boston Consulting pentru Asociația Europeană a Furnizorilor Auto (CLEPA) arată că costul total al deținerii este în continuare principalul factor de decizie, dar că factorii de sustenabilitate câștigă în importanță ca criteriu de achiziție – atât în afacerile de echipamente originale, cât și de schimb. „Sustenabilitatea și eficiența costurilor merg mână în mână de mult timp la Continental,” explică Hoyos. „Și interesul în această zonă crește tot mai mult pe piață, ceea ce dă o greutate suplimentară strategiei noastre.”

Consolidarea liniilor de anvelope pentru transportul de mărfuri

Hinnerk Kaiser este responsabil pentru dezvoltarea anvelopelor de camion și autobuz la Continental în regiunea EMEA. Cu noul Conti Eco de a cincea generație, Continental își reduce numărul de linii de anvelope pentru transportul de mărfuri. „Noua noastră anvelopă se bazează pe predecesorii săi de succes – Conti EcoPlus Gen3+ pentru transportul pe distanțe lungi și Conti EcoRegional Gen3+ pentru transportul regional,” explică Hinnerk Kaiser, care este responsabil pentru dezvoltarea anvelopelor de camion și autobuz la Continental. „Noul Conti Eco adună cele mai bune calități ale Conti EcoPlus și Conti EcoRegional și le ridică la un nou nivel.”

Acest lucru este posibil datorită rezistenței la rulare optimizate și a capacității mai mari de rulare – obiective conflictuale clasic în lumea dezvoltării anvelopelor. „În trecut, dacă o anvelopă rula în mod deosebit de neted și, prin urmare, avea nevoie de mai puțină energie de rulare, acest lucru ar putea fi în detrimentul robusteții și durabilității,” subliniază Kaiser. Acum, dezvoltatorii de anvelope de la Continental se concentrează pe măsuri neutre din punct de vedere al duratei de viață pentru a îmbunătăți rezistența la rulare în toate componentele – în construcția carcasei, în benzile de rulare și în designul conturului general și al benzilor de rulare. Benzile de rulare, cu construcția lor în două straturi (cap-bază) și compușii inovatori, permit o durată mare de rulare și o robustețe considerabilă, optimizând în același timp rezistența la rulare. Compușii de contact cu drumul (cap) permit dezvoltatorilor să se concentreze pe durată de rulare și robustețe.

Conti Eco HS 5 și HD 5 cu rezistență la rulare redusă și durată mare de rulare

Conti Eco HS 5 pentru axul de direcție al capului tractor și Conti Eco HD 5 pentru axul de transmisie sunt acum disponibile în multe țări din regiunea EMEA. Parametrii de performanță tehnici sunt clar definiți. La axul de direcție, un sub-benzar mai gros reduce rezistența la rulare – dar permite și compuși de benzi de rulare cu accent pe extinderea duratei de viață.

La axul de transmisie, designul optimizat al umărului cu o formă inovatoare de șanțuri în zona umărului benzii de rulare joacă un rol cheie în promovarea uzurii uniforme a anvelopei – ceea ce are și un efect pozitiv asupra duratei de viață. În construcția carcasei, mai multe componente de compus și o geometrie nouă a talonului sunt adaptate pentru a optimiza rezistența la rulare. Aceste măsuri se combină pentru a produce o îmbunătățire a rezistenței la rulare de până la 12% și o creștere a duratei de viață de până la 10% față de cele două produse predecesoare.

Rezistența la rulare optimizată și durata mare de rulare a noilor anvelope Conti Eco au un efect pozitiv asupra amprentei lor ecologice. „Dacă produsul nostru crește eficiența consumului de combustibil al unui camion și durează mai mult, rezultatul este o reducere a emisiilor de CO2,” spune Hinnerk Kaiser.

Alegerea anvelopelor potrivite devine astfel și mai importantă, nu în ultimul rând având în vedere tarifele de taxare bazate pe emisii pentru operatorii de flote din UE. „Înlocuirea anvelopelor de ieșire EcoRegional HS 3+ / HD 3+ cu noile anvelope Conti Eco HS 5 / HD 5 într-o flotă de 100 de vehicule – care parcurg în jur de 80.000 km pe an în uzul regional – poate economisi până la 69.000 de euro și 120 de tone metrice de CO2.”

Focalizare continuă pe remodelare

În plus, noile anvelope fac o impresie convingătoare și prin prinderea lor excelentă, permit vehiculelor grele să aibă manevrabilitate sigură și stabilă – chiar și în condiții meteorologice fluctuante – și oferă tracțiune remarcabilă pe toată durata lor de viață. Clienții pot de asemenea să le solicite să fie livrate direct din fabrică cu senzori de ultimă generație.

Acest lucru permite Conti Eco Gen 5 să conducă progresul digitalizării flotelor și – în colaborare cu soluția de management al anvelopelor ContiConnect 2.0 – permite monitorizarea la distanță în timp real și planificarea predictivă a serviciilor. Acest lucru ajută la reducerea semnificativă a costurilor de operare legate de anvelope, la fel ca și soluțiile de remodelare de la Continental. „Am proiectat carcasele noilor anvelope Conti Eco pentru a le face potrivite pentru remodelare încă de la început. Noua linie de anvelope contribuie și în acest fel la o eficiență mai mare a costurilor și la sustenabilitate în sectorul transporturilor,” spune Hinnerk Kaiser. O anvelopă remodelată conține până la 70% material din anvelopa veche și costă până la 40% mai puțin decât o anvelopă nouă, oferind în același timp o durată de viață și siguranță egală.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

Alstom a finalizat primul depou nou de mentenanţă din România destinat trenurilor electrice

Alstom, producător francez de trenuri şi echipamente de infrastructură de transport, a...

Noutati

IVECO anunță deschiderea noului punct de vânzare și service din Constanța

IVECO, nume de referință în industria vehiculelor comerciale, anunță deschiderea unui nou...

Noutati

Rama Giurgiu, pentru linia de metrou M5, e în București

Primul tren nou de metrou de la Alstom, rama ,,Giurgiu”, a ajuns...

Noutati

Obiective mai stricte de emisii de CO2 pentru camioane și autobuze

Parlamentul European a adoptat noi măsuri – deja convenite cu Consiliul –...