Home Transportatori Maritim CFR Marfă a vândut nava ferry-boat „Mangalia”
Maritim

CFR Marfă a vândut nava ferry-boat „Mangalia”

366

CFR Marfă a vândut nava ferry-boat „Mangalia”, prin licitație publică cu strigare.

Nava a fost achiziționată de o societate olandeză, care are ca obiect de activitate operațiuni de shipping, la prețul de 13,2 milioane de lei. Suma va fi direcționată către CNCF CFR, în vederea stingerii ajutorului de stat, acesta fiind furnizor de ajutor de stat alături de Agentia Naționala de Administrare Fiscală (ANAF).

Licitația pentru vânzarea celei de a doua nave, ferry-boatul „Eforie”, va fi reluată, în data de 23 noiembrie.

CFR Marfă înregistrează în continuare o creștere a activității sale de transport, raportând pe primele 10 luni ale anului curent un profit operațional de aproximativ 110 milioane de lei, respectiv venituri totale de 787 milioane de lei, în creștere cu 33% și o cifră de afaceri de o 641 milioane de lei, în creștere cu 19% față de aceeiași perioadă a anului trecut.

Potrivit site-ului marinarii.ro, construcţia navei Mangalia a început la Şantierul Naval Constanța în 1986. Nava a fost lansată la apă în 1987. Construcţia sa a fost finalizată în martie 1988, când a fost livrată la Navrom Constanţa.

În 1990 a fost transferat în patrimoniul Romline Constanța, în urma procesului de reorganizare a Navrom.

A fost folosită, alături de nava soră – EFORIE – pentru transportul vagoanelor, containerelor şi camioanelor TIR pe relaţia Constanța-Samsun/Turcia.

Începând cu anul 2007, cele două feriboturi – EFORIE şi MANGALIA – au fost transferate în patrimoniul nou înfiinţatei companii – SC TMC CFR Ferry-Boat SA.

Din păcate, după preluarea lor în noua companie, cele două feriboturi au mai navigat foarte puţin: EFORIE până în august 2008, iar MANGALIA până în mai 2009, fiind apoi retrase în dana PL6 din Agigea.

Noua companie a mers în pierdere, acumulând doar datorii. În 2010, Direcţia Generală a Finanţelor Publice Constantă, în încercarea de a recupera datoriile SC TMC CFR Ferry-Boat SA, a pus sechestru pe cele două feriboturi.

Tot la finalul anului 2010, printr-o decizie a Ministerului Transporturilor, linia de cale ferată din cadrul terminalului ferry de la Agigea a fost închisă şi dezafectată.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MaritimNoutati

Șantierul din Mangalia primește colacul de salvare de la turci

România negociază cu Desan Shipyard pentru preluarea șantierului naval Damen Mangalia după...

MaritimNoutati

Portul Constanța, cel mai mare hub de carburanți din Marea Mediterană și Marea Neagră

Portul Constanța a înregistrat o creștere semnificativă a importurilor de motorină de...

MaritimNoutati

Cel mai mare șantier naval din România ar putea fi închiriat

Autorităţile române de resort se află în negocieri avansate cu un potenţial...

MaritimNoutati

Cifre INS despre traficul în porturile maritime din România

INS anunță că 59,5 mil. tone de mărfuri au tranzitat anul trecut...