A.P. Moller Maersk A/S (Danemarca) şi MSC (Elveţia), cele mai mari companii de transport maritim din lume, au anunţat că au convenit încheierea în ianuarie 2025 a alianţei lor. Aceasta prevedea punerea în comun a navelor. Firmele vor adopta în continuare strategii individuale.
Alianţa „2M” a fost lansată în 2015. Scopul său era de a face faţă deficitului de nave şi cererii slabe. Dar şi pentru a asigura competitivitatea şi eficienţa costurilor pe principalele rute de transport maritim din Asia spre Europa, precum şi în oceanele Atlantic şi Pacific.
Ambele companii au văzut alianţa ca pe un mod de a gestiona o capacitate mai ridicată, după achiziţionarea unor nave noi, performante. Recent, în contextul majorării cererii de transport maritim, după întârzierile provocate de pandemie şi perturbările din lanţul de aprovizionare, MSC a cumpărat mai multe nave, în timp ce Maersk şi-a menţinut în linii mari acelaşi nivel al flotei.
„Astăzi avem o strategie mult mai diferită, căutăm să integrăm afacerile noastre de transport maritim cu cele logistice. Operarea noilor noastre reţele ne dă mai multă flexibilitate şi ne permite să conectăm vapoarele noastre exact acolo unde vrem”, a explicat un director al Maersk, Johan Sigsgaard, într-un interviu acordat Reuters. Acesta a adăugat că Maersk se aşteapă să ofere în viitor un nivel al serviciilor similar cu cel din timpul parteneriatului cu MSC, fără a creşte preţurile.
Într-un comunicat, MSC a precizat: „Vom continua să consolidăm şi să ne modernizăm flota, pentru a ne extinde pe piaţă”. MSC (deţinut de familia Aponte) a depăşit în 2021 Maersk, devenind lider global în transportul containerelor. MSC şi Maersk au fiecare o cotă de piaţă de aproximativ 17%.
Comentați?