Home Transportatori Maritim Cele mai mari companii de transport maritim din lume renunță la alianță
Maritim

Cele mai mari companii de transport maritim din lume renunță la alianță

115

A.P. Moller Maersk A/S (Danemarca) şi MSC (Elveţia), cele mai mari companii de transport maritim din lume, au anunţat că au convenit încheierea în ianuarie 2025 a alianţei lor. Aceasta prevedea punerea în comun a navelor. Firmele vor adopta în continuare strategii individuale.

Alianţa „2M” a fost lansată în 2015. Scopul său era de a face faţă deficitului de nave şi cererii slabe. Dar şi pentru a asigura competitivitatea şi eficienţa costurilor pe principalele rute de transport maritim din Asia spre Europa, precum şi în oceanele Atlantic şi Pacific.

Ambele companii au văzut alianţa ca pe un mod de a gestiona o capacitate mai ridicată, după achiziţionarea unor nave noi, performante. Recent, în contextul majorării cererii de transport maritim, după întârzierile provocate de pandemie şi perturbările din lanţul de aprovizionare, MSC a cumpărat mai multe nave, în timp ce Maersk şi-a menţinut în linii mari acelaşi nivel al flotei.

„Astăzi avem o strategie mult mai diferită, căutăm să integrăm afacerile noastre de transport maritim cu cele logistice. Operarea noilor noastre reţele ne dă mai multă flexibilitate şi ne permite să conectăm vapoarele noastre exact acolo unde vrem”, a explicat un director al Maersk, Johan Sigsgaard, într-un interviu acordat Reuters. Acesta a adăugat că Maersk se aşteapă să ofere în viitor un nivel al serviciilor similar cu cel din timpul parteneriatului cu MSC, fără a creşte preţurile.

Într-un comunicat, MSC a precizat: „Vom continua să consolidăm şi să ne modernizăm flota, pentru a ne extinde pe piaţă”. MSC (deţinut de familia Aponte) a depăşit în 2021 Maersk, devenind lider global în transportul containerelor. MSC şi Maersk au fiecare o cotă de piaţă de aproximativ 17%.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MaritimNoutatiTransportatori

Transportul portuar maritim a crescut cu 16,1%, în primul trimestru din 2024

Mărfurile încărcate şi descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime...

Maritim

Port Constanţa: dană suplimentară pentru cerealele ucrainene

Portul Constanţa va echipa o dană suplimentară pentru transbordarea cerealelor ucrainene, a...

Maritim

Sorin Grindeanu anunță investiții de 1 miliard de euro în Portul Constanța

Sorin Grindeanu a anunțat că în cadrul ședinței de Guvern s-a decis...

MaritimTransportatori

Egiptul analizează un plan de lărgire a Canalului Suez pentru a scurta timpii de tranzit

Canalul Suez este o prioritate pentru Egipt. Care derulează un studiu de...