Noul Mercedes-Benz Actros
Home Camioane Cât de nou este noul Mercedes-Benz Actros?
Camioane

Cât de nou este noul Mercedes-Benz Actros?

87

Deși schimbările la exterior sunt minime, după ce l-am condus mai bine de 100 km în cadrul testului internațional din Spania, putem spune că Mercedes-Benz Actros nu doar că se simte ca un model nou, ci chiar ca unul revoluționar. Lista inovațiilor tehnice este lungă, iar multe dintre acestea sunt premiere în domeniu.Vă vom scuti de jocuri inutile și vă vom spune direct: există trei diferențe la exterior între actualul și noul Actros. Prima și cea mai evidentă este înlocuirea oglinzilor laterale cu două camere video montate deasupra ușii. Celelalte două modificări sunt mult mai subtile: designul luminilor de zi LED și forma deflectoarelor laterale, care sunt acum concave. În plus, motoarele și transmisiile sunt și ele aceleași. Singura noutate mecanică este puntea spate, acum mai ușoară și cu un raport de transmisie redus de la 2,533 la 2,412.

În schimb, noul Mercedes-Benz Actros vine cu o sumedenie de inovații:

Active Drive Assist: este un sistem care transformă noul Actros într-un vehicul autonom de nivelul 2. El controlează activ direcția, dar și frânarea și accelerația, menținând nu doar banda, ci și distanța de siguranță față de vehiculul din față. Nu trebuie uitat însă că acesta este doar un sistem de asistență, iar șoferul este în continuare obligat să țină mâinile pe volan și să supravegheze în permanență traficul. Totuși, ADA poate ajuta la evitarea incidentelor provocate de scurte momente de neatenție, menținând cu acuratețe direcția pe distanțe scurte.

MirrorCam: noul Actros este și primul camion de serie echipat cu camere video în locul oglinzilor laterale. Imaginile sunt preluate de două ecrane de înaltă rezoluție, cu diamentru de 15 inci, montate pe stâlpii cabinei. Acest sistem aduce mai multe beneficii: aerodinamică superioară, eliminarea unor puncte oarbe, creșterea vizibilității în curbe, în timpul manevrelor de dat cu spatele, dar mai ales pe timp de ploaie și pe înserat.

PPC: până acum, sistemul era util pe autostrăzile cu declivități, controlând activ viteza de rulare în porțiunile în urcare sau în coborâre pentru a reduce consumul de carburant. PPC face acum un mare pas înainte: hărțile digitale disponibile includ și drumuri naționale, iar controlul predictiv al vitezei se face nu numai în funcție de înclinarea drumului, ci și de viraje. Inginerii Daimler spun că acest sistem va reduce consumul cu 3% pe autostrăzi și drumurile expres și cu 5% pe drumurile rurale.

Noul Mercedes-Benz ActrosMultimedia Cockpit: În locul panoului convențional de instrumente cu vitezometrul, tahometrul și indicatorul nivelului de combustibil, Multimedia Cockpit are un ecran plat de rezoluție mare, care oferă șoferului toate informațiile de bază pentru condus. Zona centrală a ecranului poate fi configurată conform preferințelor individuale. Al doilea ecran, cel central, este tactil și poate fi folosit pentru a controla lumina interioară și exterioară, încălzirea, aerul condiționat sau telefonia. Pe lângă acestea, șoferul poate accesa oricând starea vehiculului, cum ar fi presiunea în pneuri sau sarcina pe axă.

Sideguard Assist: introdus în 2016, care poate detecta atât persoanele și obiectele staționare, cât și pe cele aflate în mișcare în partea dreaptă a camionului. Noutatea este că avertismentele sistemului sunt acum integrate în ecranele MirrorCam.

Active Brake Assist 5: sistemul de asistență la frânarea de urgență poate detecta acum și pietonii. Sistemul oferă șoferului suport în eventualitatea unei coliziuni față-spate sau a unei coliziuni cu o persoană care traversează prin fața autovehiculului, se îndreaptă spre acesta sau rămâne fără reacție în fața acestuia. Dacă este nevoie, Active Brake Assist 5 poate iniția automat frânarea maximă pentru a opri.

Traffic Sign Assist: recunoaște indicatoarele rutiere și le poate afișa pe ultimele două din categorii diferite.

Frâna electronică de parcare: dispune și de funcțiile HOLD și Hill Holder. Se activează automat la oprirea motorului și se dezactivează când este apăsată pedala de accelerație.

Stability Control Assist: sistemul activează frânele capului tractor, respectiv remorcii, ca măsură de precauție, stabilizând astfel ansamblul.

Intelligent Light: sistemul comută automată între faza scurtă și cea lungă.

Truck Data Centre: bază pentru toate soluțiile de conectivitate, Truck Data Centre recepționează datele din senzori, camere etc. și le analizează pentru a fi folosite ulterior de diferite aplicații. În același timp, ca interfață pentru toate serviciile de conectivitate, este responsabil pentru comunicațiile externe ale camioanelor. Acest modul de conectivitate reprezintă baza serviciilor Mercedes-Benz Uptime și a tuturor serviciilor Fleetboard. Camionul este astfel conectat continuu la cloud și face parte din „internet of things”.

Portalul Mercedes-Benz Truck App: noul Actros cu Multimedia Cockpit interactiv poate fi conectat la portalul de aplicații Mercedes-Benz Truck App Portal pentru a accesa aplicații ce măresc confortul și eficiența. Aceasta este platforma digitală pentru gama de aplicații a camionului. Aici managerii de flotă și dispecerii pot personaliza noul Merceds-Benz Actros cu aplicații de la Fleetboard, Daimler, parteneri și furnizori terți.

Puteți vedea în detaliu cum funcționează toate aceste sisteme în ediția din mai a revistei Cargo&Bus, disponibilă la distribuitori după 15 mai.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Renault Trucks, Jumbo și SVZ testează prototipul electric „Oxygen”

Renault Trucks își continuă activitatea de cercetare și dezvoltare cu camionul său...

CamioaneNoutati

CNAIR extinde în alte șase județe restricțiile impuse pentru camioanele cu masa mai mare de 12 tone

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) extinde în alte şase...

CamioaneNoutati

Volvo Trucks la IAA 2024

Gama Volvo Trucks la expoziția IAA 2024 va fi plină de dovezi...

CamioaneNoutati

Electrificarea industriei forestiere (video)

Ce cred transportatorii de cherestea și o companie forestieră cu ambiții puternice...