Camion electric MAN TGM 18.360 E pentru Magna Steyr
Home Camioane Camion electric MAN TGM 18.360 E pentru Magna Steyr
CamioaneTehnologie

Camion electric MAN TGM 18.360 E pentru Magna Steyr

56

Magna Steyr produce deja componente auto pentru mașini electrice și hibrid, iar acum folosește și un camion electric MAN TGM 18.360 E pentru logistica internă a fabricii sale.Sute de camioane pot fi găsite în fiecare zi în interiorul și în jurul fabricii Magna Steyr din orașul austriac Graz. Ele furnizează un flux constant de aprovizionare pentru secțiile de caroserie, vopsitorie și asamblare. Printre aceste camioane se află acum și un autotractor MAN TGM 18.360 E alb. La prima vedere, nu se remarcă cu nimic față de celelalte. Dar este foarte silențios și anunță pe uși și pe parasolar că este un camion electric.

TGM 18.360 E este un rezultat al proiectului MAN eTruck, realizat în colaborare cu consorțiul austriac CNL. El transportă piese auto în regim ”just in sequence” de la un centru logistic extern către zona de producție. Aceasta implică călătorii dus-întors între fabrică și depozit, pe o distanță de aproximativ 3 km, la fiecare 90 de minute.

”Susteabilitatea și inovația au fost mereu importante pentru Magna, așa că nu s-a pus problema dacă vrem să ne implicăm în testele MAN. Credem că distribuția finală din zonele urbane este mediul perfect pentru un camion electric”, a declarat Alfons Dachs-Wiesinger, Director de Logistică al Magna.

Modelul eTGM este operat de Magna 5 zile pe săptămână, de obicei în două schimburi. Timpul de conducere este relativ scurt, din cauza naturii aplicației, cu încărcări și descărcări multiple. Astfel, de la începutul operațiunilor, la finalul anului trecut, camionul a parcurs aproape 10.000 km. Totuși, pe aceste rute extrem de rute, la viteze mici și cu multe opriri și plecări, un camion diesel nu poate fi utilizat eficient, iar sistemul de propulsie electric își arată calitățile. Consumul mediu al camionului electric este de 1,5 kWh pe kilometru. În plus, Magna nu a investit foarte mult în infrastructura de încărcare: prizele normale de curent de voltaj mare sunt suficiente pentru această operațiune.

Un alt aspect pozitiv este că vehiculul de test este foarte apropiat de producția de serie. Modelul MAN TGM 18.360 E este operat în numele Magna de Gebrüder Weiss, în parteneriat cu subcontractorul TLC. ”Camionul electric este plăcut de condus și are o accelerație mai bună decât un camion diesel. În plus, este silențios și ușor de încărcat”, spune și șoferul Aleksander Kristof, de la compania TLC Temmel Logistik GmbH.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...