Camion electric MAN TGM 18.360 E pentru Magna Steyr
Home Camioane Camion electric MAN TGM 18.360 E pentru Magna Steyr
CamioaneTehnologie

Camion electric MAN TGM 18.360 E pentru Magna Steyr

121

Magna Steyr produce deja componente auto pentru mașini electrice și hibrid, iar acum folosește și un camion electric MAN TGM 18.360 E pentru logistica internă a fabricii sale.Sute de camioane pot fi găsite în fiecare zi în interiorul și în jurul fabricii Magna Steyr din orașul austriac Graz. Ele furnizează un flux constant de aprovizionare pentru secțiile de caroserie, vopsitorie și asamblare. Printre aceste camioane se află acum și un autotractor MAN TGM 18.360 E alb. La prima vedere, nu se remarcă cu nimic față de celelalte. Dar este foarte silențios și anunță pe uși și pe parasolar că este un camion electric.

TGM 18.360 E este un rezultat al proiectului MAN eTruck, realizat în colaborare cu consorțiul austriac CNL. El transportă piese auto în regim ”just in sequence” de la un centru logistic extern către zona de producție. Aceasta implică călătorii dus-întors între fabrică și depozit, pe o distanță de aproximativ 3 km, la fiecare 90 de minute.

”Susteabilitatea și inovația au fost mereu importante pentru Magna, așa că nu s-a pus problema dacă vrem să ne implicăm în testele MAN. Credem că distribuția finală din zonele urbane este mediul perfect pentru un camion electric”, a declarat Alfons Dachs-Wiesinger, Director de Logistică al Magna.

Modelul eTGM este operat de Magna 5 zile pe săptămână, de obicei în două schimburi. Timpul de conducere este relativ scurt, din cauza naturii aplicației, cu încărcări și descărcări multiple. Astfel, de la începutul operațiunilor, la finalul anului trecut, camionul a parcurs aproape 10.000 km. Totuși, pe aceste rute extrem de rute, la viteze mici și cu multe opriri și plecări, un camion diesel nu poate fi utilizat eficient, iar sistemul de propulsie electric își arată calitățile. Consumul mediu al camionului electric este de 1,5 kWh pe kilometru. În plus, Magna nu a investit foarte mult în infrastructura de încărcare: prizele normale de curent de voltaj mare sunt suficiente pentru această operațiune.

Un alt aspect pozitiv este că vehiculul de test este foarte apropiat de producția de serie. Modelul MAN TGM 18.360 E este operat în numele Magna de Gebrüder Weiss, în parteneriat cu subcontractorul TLC. ”Camionul electric este plăcut de condus și are o accelerație mai bună decât un camion diesel. În plus, este silențios și ușor de încărcat”, spune și șoferul Aleksander Kristof, de la compania TLC Temmel Logistik GmbH.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutatiServicii

Bridgestone lansează două anvelope noi pentru camioane

Bridgestone EMEA anunță lansarea noilor anvelope Bridgestone M-Steer 002 și Bridgestone M-Drive...

CamioaneNoutati

Autonomie de 600 km pentru Renault Trucks E-Tech T

Din al doilea semestru al anului 2025, Renault Trucks va prelua comenzi...

CamioaneNoutati

Restricţii de circulaţie pe Valea Oltului pentru camioane

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă restricţii de circulaţie...

Petronas
CamioaneNoutati

Lubrifianții PETRONAS pentru vehicule IVECO – soluția optimă pentru maximizarea performanței flotelor

Flota dumneavoastră de vehicule comerciale se confruntă zilnic cu provocări variate, astfel...