Volvo extinde autonomia maximă a modelului FL Electric de la 300 la 475 km. Și modelul FE Electric va beneficia de acest ”upgrade”.
Odată cu lansarea unor baterii noi, mai puternice, pentru modelele sale FL și FE Electric, Volvo Trucks oferă o autonomie de până la 450 km cu o singură încărcare pentru FL de 16 t (în loc de 300 km). De asemenea, aceasta crește până la 275 km pentru FE de 26 t (în loc de 200 km), adică o capacitate energetică cu 42% mai mare.
Acest avans extinde gama de trasee și misiuni în zonele urbane și face ca FL și FE Electric să fie potrivite pentru colectarea deșeurilor și construcțiile urbane. Capacitatea mai mare a fiecărei baterii reduce, de asemenea, numărul de baterii necesare (care cântăresc 500 kg fiecare). Un lucru benefic pentru sarcina utilă dacă este necesară o autonomie mai mică. FL poate fi echipat cu până la 6 baterii, dar 3 baterii pot fi suficiente pentru cursele scurte.
Volvo oferă alternativa pentru diesel
“Cu o autonomie de până la 450 km, camioanele noastre electrice sunt pregătite să înlocuiască întreaga flotă de camioane urbane diesel a clienților noștri. Volvo FL și FE Electric produc emisii și zgomot minime, ceea ce este în beneficiul climei, al șoferului și al tuturor celor care locuiesc și se deplasează în oraș”, a declarat Jessica Sandström, SVP Product Management la Volvo Trucks. “Pentru unii clienți este mai important să obțină o sarcină utilă suplimentară, decât să maximizeze autonomia. Lucrăm îndeaproape cu clienții noștri pentru a alege cea mai bună soluție.”
Prin înlocuirea unui autocamion diesel Volvo FL sau Volvo FE cu o versiune electrică care utilizează energie electrică ecologică pe un traseu tipic, se pot economisi aproximativ 30 de tone de CO2 în fiecare an.
Echipate cu aceste noi baterii, Volvo FL și FE Electric pot fi comandate acum și livrate în toamna anului 2023. De când Volvo Trucks a început să producă camioane complet electrice în 2019, compania a vândut aproape 5.000 de camioane electrice în 40 de țări din întreaga lume. Obiectivul companiei este ca jumătate din vânzările totale de camioane la nivel global să fie electrice până în 2030.
Comentați?