Airbus testează noi modele de aripi în cursa tehnologică cu Boeing

Airbus tocmai a inaugurat o fabrică dedicată în sud-vestul Angliei. Iar inginerii lucrează la proiectarea și construirea de aripi care sunt mai lungi, mai ușoare, mai subțiri și cu vârfuri pliabile, pentru a permite aeronavelor un zbor mai sustenabil. Ținta o reprezintă succesorul lui A320, despre care Airbus a spus că ar putea fi introdus între 2035 și 2040.
Demersul celor de la Airbus vine în contextul în care Boeing are deja în lucru propria soluție. Mai exact, un concept alungit, ultra-ușor de aripi, numit Transonic Truss-Braced Wings. Și nu este de mirare în condițiile în care analiștii susțin că aceste elemente, dar și dezvoltarea motoarelor, urmează să fie determinante în competiția constructorilor de aeronave până în a doua jumătate a secolului.
„Trebuie să dezvoltăm tehnologii compozite pentru a reduce greutatea aripii, dar trebuie să fie la costul potrivit și capacitatea de producție potrivită”. În prezent, cel mai bine vândut A320/321 și concurentul său, Boeing 737, sunt fabricate din aluminiu. Dar designerii cred că compozitele vor permite viitoarelor aripi să fie mai eficiente. Iar principalul obstacol este faptul că piesele din compozit costă mai mult. Și, implicit, sunt mai greu de amortizat la modelele de acest gen decât în cazul celor de mari dimensiuni.
