Propunerea Comisiei Europene (CE) privind standardul Euro 7 va genera creșteri directe ale costurilor de 4 până la 10 ori mai mari decât cele estimate de Executivul comunitar, arată Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), care citează datele unui nou studiu.
Astfel, potrivit Flote Auto, care citează comunicatul ACEA, un studiu realizat de Frontier Economics a calculat costurile per vehicul la aproximativ 2.000 de euro pentru mașini și camionete cu motor cu ardere internă și la aproape de 12.000 de euro pentru camioanele și autobuzele diesel.
”Aceste cifre sunt de 4 până la 10 ori mai mari decât estimările Comisiei din evaluarea sa de impact Euro 7, în care costurile per vehicul erau de 180 – 450 euro pentru mașini și camionete și de 2.800 euro pentru camioane și autobuze”, arată ACEA.
Precizările ACEA
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile precizează că aceste estimări cuprind numai costurile directe de producție, în primul rând pentru echipamente și investiții. ”Este important de menționat că aceste costuri suplimentare nu corespund prețurilor de achiziție. În schimb, cresc și mai mult prețurile pentru utilizatorii finali. Prin urmare, creșterile de preț ar fi probabil mai mari decât cifrele citate în studiu”, consideră ACEA.
Potrivit organizației, cu normele actuale Euro 6/VI, UE are cele mai cuprinzătoare și stricte standarde pentru emisiile de poluanți (cum ar fi NOx și particulele) din lume. Emisiile de eșapament sunt deja la un nivel abia măsurabil datorită tehnologiei de ultimă oră pentru vehicule.
„Industria auto europeană se angajează să reducă în continuare emisiile în beneficiul climei, mediului și sănătății. Cu toate acestea, propunerea Euro 7 pur și simplu nu este modalitatea corectă de a face acest lucru. Deoarece ar avea un impact extrem de scăzut asupra mediului la un cost extrem de ridicat. Se vor obține beneficii mai mari pentru mediu și sănătate prin tranziția la electrificare, înlocuind în același timp vehiculele mai vechi pe drumurile UE cu modele Euro 6/VI extrem de eficiente”, a declarat Sigrid de Vries, director general al ACEA.
Pe lângă costuri directe, propunerea Euro 7 va genera și costuri indirecte, cum ar fi un consum mai mare de combustibil. Pe durata de viață a unui vehicul, acest lucru ar putea crește costurile cu combustibilul cu 3,5%, ceea ce înseamnă 20.000 euro în plus pentru camioane pe distanțe lungi și 650 euro pentru mașini și camionete.
ACEA avertizează că aceste costuri indirecte – care sunt ignorate în evaluarea de impact a Comisiei – se adaugă celor directe și, toate la un loc, afectează costul total al deținerii unui vehicul (TCO), punând presiuni financiare suplimentare asupra consumatorilor și companiilor într-un moment de inflație ridicată și de creștere a prețurilor la energie.
Comentați?