Trei companii din industria de transport au demarat un proiect pilot în care încearcă să răspundă la întrebarea cum pot fi folosite în mod optim bateriile uzate ale vehiculelor electrice.Cei trei parteneri sunt MAN Truck & Bus, Volkswagen Group și operatorul de autobuze Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein (VHH). La depoul VHH a fost instalat un container care conține 50 de baterii folosite inițial pe vehicule VW Passat GTE. Fiecare baterie are o capacitate nominală de 9,9 kWh, containerul având o capacitate totală de 495 kWh. Bateriile sunt montate pe rafturi și interconectate printr-un sistem de management. Obiectivul principal al proiectului este dezvoltarea unui concept de stocare flexibil, care permite înlocuirea bateriilor.
”A doua viață” pentru bateriile uzate face parte din contractul semnat de Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein și MAN Truck & Bus în martie 2018. Deoarece eliminarea directă a bateriilor uzate nu este o metodă ecologică, cele două companii vor să reutilizeze aceste baterii pentru a testa un sistem de stocare staționar.
Pentru a optimiza consumul de electricitate la depoul VHH, vor fi testate mai multe scenarii. Printre acestea se numără o mai bună utilizare a rețelei și amortizarea consumului în perioadele de vârf, când se încarcă mai multe autobuze electrice. Sistemul de stocare poate reduce vârfurile de consum cu până la 600 kW, economisind costurile de utilizare a energiei. Cei trei parteneri anticipează de asemenea noi descoperiri despre comportamentul bateriilor odată cu trecerea timpului, despre sistemul de management și despre ciclurile de viață ale viitoarelor generații de baterii.
Operatorul Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH are o flotă de 560 de autobuze, care va fi electrificată în următorii ani. VHH a primit deja primul autobuz electric MAN Lion’s City E, care va fi testat în operațiuni zilnice începând din această lună. Alte 17 modele electrice MAN Lion’s City E vor intra în flota VHH până la finalul anului.
Comentați?